اخبار و آموزش آی تی کامپیوتر و نرم افزار

  • ۰
  • ۰

5 قانون برای بیشتر نگه داشتن کاربران در سایت و بهبود سئوارتباطات و رسانه

5 قانون برای بیشتر نگه داشتن کاربران در سایت و بهبود سئو

  بزرگنمایی:  

فصل اقتصاد- 5 قانون برای کارایی بیشتر سایت که از طریق آن می‌توانید کاربران را بیشتر در سایت خود نگاه دارید و سئوی خود را بهبود بخشید.

آیا سایت شما به گونه‌ای طراحی شده که کاربران را تشویق به ماندن و خواندن مطالب بیشتر کند؟

اگر اینگونه نیست. نه تنها کاربران خود را از دست می‌دهید. بلکه به سئوی سایت شما نیز صدمه وارد خواهد شد.  

تجربه کاربری همیشه بخش مهمی از بهینه سازی سایت بوده است. و همچنین در حال مهم‌تر شدن نیز می‌باشد. در نظر داشته باشید که گوگل و دیگر موتورهای جستجو سعی دارند مطلبی را به کاربران نشان دهند که نیازهای آنها را برطرف کند. به عنوان مثال یکی از الگوریتم‌های گوگل موسوم به رنک‌برین از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا قصد کاربران از جستجو را متوجه شود (یعنی هدف کاربر از جستجوی یک واژه چیست؟ خرید، دانلود، خواندن یک مقاله جامع؟ یا موارد دیگر) و مطالب بهتر و مرتبط‌تری را به آنها نشان دهد.

کارآیی سایت شما هرچه بالاتر باشد باعث می‌شود کاربران راحت‌تر به آنچه می‌خواهند برسند. هرچه راحت‌تر بتوان از سایت استفاده کرد درآمد سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد و سئوی شما نیز بهبود خواهد یافت.

در زیر 5 قانون کلیدی برای افزایش کارایی سایت را با هم مرور خواهیم کرد. از این قوانین هنگام توسعه استراتژی بازاریابی دیجتال خود استفاده کنید:

1. کاربران را مجبور به فکر کردن نکنید

منظورمان از این جمله فقط این نیست کاری کنیم که مثلا افراد با دو کلیک و نه بیشتر به آنچه می‌خواهند برسند یا اینکه با زبان مشتری با او صحبت کنیم و یا اینکه فرآیندهای سایت خود را مرتب تغییر ندهیم تا کاربران احساس سردرگمی کنند. منظورمان از جمله «کاربران را مجبور به فکر کردن نکنید» چیزی اساسی‌تر از این موارد است.

بسیاری از کاربران هنگام بازدید از سایت شما،‌ فقط بر روی سایت تمرکز ندارند. آنها همزمان مشغول فکر کردن به این موضوع هستند که برای شما چه چیزی مهیا کنند. یا اینکه کار بعدی خود را که حتما باید امروز انجام شود، چگونه انجام دهند. بنابراین باید مراحل را ساده کنید تا کاربران بتوانند به راحتی به چیزی که می‌خواهند برسند. آنها را مجبور نکنید تا در منو یا سایدبار کناری به دنبال لینک مورد نظر جستجو کنند. یادتان باشد مغز با اینکه 2 درصد از وزن بدن را شامل می‌شود ولی 20 درصد انرژی بدن را مصرف می‌کند. پس کاری نکنید که لازم باشد برای گشتن در سایت انرژی زیادی لازم باشد. این کار احتمال اینکه کاربران سایت شما را ترک کنند را افزایش خواهد داد.

بنابراین سایت خود را تست کنید تا مطمئن شوید که تجربه کاربری خوبی برای کاربران فراهم کرده‌اید. سعی کنید از پیش‌فرض‌های خود کاملا اجتناب کنید و کاملا از دیدگاه کاربری که برای اولین بار از سایت بازدید می‌کند، سایت خود را بررسی کنید.

2. آزمون 5 ثانیه را انجام دهید

برای آزمودن سایت خود به این روش، ابتدا سایت خود را به فردی که تا کنون سایت شما را مشاهده نکرده است به مدت 5 ثانیه نشان دهید و لپتاپ را ببندید. سپس این سوالات را از وی بپرسید:

- سایت من چه چیزی را پیشنهاد می‌دهد؟

- این پیشنهاد چگونه زندگی شما را بهتر می‌کند؟

- برای شروع کار با این سایت و یا خرید از آن باید چه کاری انجام دهید؟

یادتان باشد که زمان بسیار کمی دارید تا توجه کاربران را به سایت خود جلب کنید.

آیا کاربران می‌توانند در 5 ثانیه آن کاری را که می‌خواهند در سایت شما انجام دهند؟ اگر اینطور نیست احتمالا آنها سایت شما را ترک خواهند کرد.

3. سایت شما باید نیاز کاربران را برطرف کند

وقتی صحبت از رفع نیاز کاربران می‌شود معمولا توصیه می‌شود که مطالب سایت خود را مطابق با سوالات و نیازهای کاربرانی که به جستجو می‌پردازند طراحی کنید. ولی نکته‌ای که در اینجا می‌خواهیم به این اشاره کنیم کارآیی سایت شما برای کاربران موبایل است.

 

منبع:

https://www.fasleqtesad.com/Fa/News/559495/

  • ۹۹/۱۲/۲۷
  • امیر سینائی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی