اخبار و آموزش آی تی کامپیوتر و نرم افزار

۴ مطلب در اسفند ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 اکثر اسکی بازان وضعیت مالی خوبی برای تهیه وسایل و لباس اسکی ندارند و برای تمرین به مشکل بر می‌خورند اما از لحاظ محل تمرین هیچ مشکلی وجود ندارد و پیست‌های خور و دیزین کاملاً همکاری لازم را با ما انجام می‌دهند و مشکلی از لحاظ وجود پیست وجود ندارد و در مواقع برگزاری مسابقات و برنامه‌ها کاملاً همکاری می‌کنند.

عمران سولقانی در خصوص وضعیت اسکی البرز و استعدادیابی در این ورزش گفت: طرح استعدادیابی برای رشته‌های آلپاین و اسنوبرد طبق برنامه فدراسیون انجام شده و احتمالاً در نیمه دوم اسفند، مسابقه انتخابی برای شرکت کننده‌ها جایزه لباس آدیداس داشته باشیم تا بتوانیم استعداد آنها را شناسایی کنیم.

وی در ادامه افزود: پس از برگزاری طرح استعدادیابی از روز دوم عید اردوی مستمر و متمرکز برگزار می‌شود که همه شرکت‌کنندگان در طرح استعدادیابی‌ در آن حضور دارند و پس از برگزاری این اردو که در هفتم و هشتم فروردین به پایان می‌رسد، در آخر دوره، مسابقه‌ای برگزار می‌شود تا در آن بتوانیم بین شرکت کننده‌ها مستعدترین‌ها را انتخاب کنیم.

سولقانی افزود: در تابستان سال ۹۸  هم مسابقه‌ای برای شرکت کننده‌ها در طرح استعداد یابی برگزار می‌شود و افراد مستعد که در اردوهای قبل انتخاب شده‌اند در این اردو شرکت کرده و آماده برگزاری مسابقه می‌شوند.

وی در ادامه به ورزشکاران فعال در ورزش اسکی البرز اشاره کرد و گفت: تعداد ورزشکارانی که به صورت غیر حرفه‌ای در البرز به ورزش اسکی می‌پردازند زیاد است اما تعداد افرادی که به صورت حرفه‌ای در رشته‌های آلپاین، اسنوبرد، صحرانوردی و اسکی روی چمن کار می‌کنند حدود ۸۰  نفر است که این افراد در رده سنی‌های مختلف قرار دارند و تقریباً از بین این ۸۰ نفر حدود ۲۰ نفر از آنها زن هستند.

 

تعیین سایز درست:
چطور سایزتان را درست اندازه گیری کنید؟ سایز دقیق‌ شما چند است؟

تعیین سایز درست در استانداردهای جهانی و دانستن اندازه دقیق و درست مهم‌ترین مورد در انتخاب لباس می‌باشد.
مهم است لباسی را که انتخاب می‌کنید روی اندام‌تان بنشیند؛
یعنی نه گشاد باشد که به تن‌تان زار بزند و نه آنقدر تنگ باشد که در آن لباس احساس راحتی نداشته باشید.

مهم‌ترین جایی که همین ندانستن سایز گیرتان می‌اندازد خرید کردن از فروشگاه‌هایی است که امکان پرو لباس ندارند.

ما در این گزارش سایزبندی لباس استاندارد بانوان و آقایان را به شما معرفی کرده‌ایم.
همچنین اندازه‌های استاندارد قسمت‌های مختلف اندام شما در این گزارش به صورت جدول آمده تا به راحتی از آن استفاده کنید.

و در نهایت اینکه صاف بایستید، شانه‌ها را به عقب بدهید.
گردن صاف و کمر در راستای بدن‌ باشد تا شکم‌تان هم آویزان نباشد!

برای خرید لباس نیز اگرچه اندازه گیری بدن بهترین و مطمئن ترین راه برای تعیین سایز درست است.
ولی در صورت نداشتن فرصت کافی برای این منظور، می توانید یکی از لباس هایی که از هر نظر برای فرد مورد نظر مناسب است را انتخاب کرده و با خود ببرید
و یا آنکه اندازه آن را با جزئیات کامل در دفترچه ای یادداشت کرده و همراه داشته باشید.

این کار در مورد شلوارها بسیار نتیجه بخش است.
لازم به ذکر است که متفاوت بودن عدد سایز موجود بر روی برچسب لباس‌های مناسب یک فرد همیشه نیز حاصل عدم رعایت استاندارد دوخت نیست بلکه در برخی موارد همین تفاوت خود براساس استانداردی جهانی است.

طرف شماره گذاری سایزها:

به عنوان مثال در یک سیستم قانونمند سایزبندی پوشاک در جهان، شماره گذاری سایزها به سه طریق صورت می گیرد:
۱-  سیستم آمریکایی
۲- سیستم اروپایی
۳- سیستم انگلیسی

به این ترتیب که سایز یک لباس در هر یک از سیستم ها با عددی متفاوت با دیگری بر روی برچسب به نمایش گذاشته می شود.

به عنوان نمونه پیراهن و بلوزی که در سیستم اروپایی سایز ۳۸ برچسب خورده است.
در سیستم آمریکایی با عدد ۸ و در سیستم انگلیسی با عدد ۱۰ نشان داده می شود و یا اینکه کفش شماره ۴۰ در سیستم اروپایی در سیستم آمریکایی عدد ۷ برای آقایان و عدد ۸ برای خانم ها و در سیستم انگلیسی عدد ۵/۶ برچسب می خورد.

نکته:

ذکر این نکته ضروری است که سیستم سایزبندی استاندارد در کشور ما نیز با سیستم اروپایی مطابقت می کند.
جالب توجه آنکه برخی از افراد به خصوص خانم ها با توجه به عدم تناسب نیمه پایینی و نیم تنه بالایی بدنشان نمی توانند از یک سایز واحد برای یک لباس کامل استفاده کنند
لذا مجبور هستند سایز بالاتنه را متفاوت تر و در اغلب اوقات کوچکتر از سایز لباس برای نیمه پایینی بدن تهیه کنند.

توضیح:

علاوه بر استانداردها برخی از کارخانه های حتی معروف دنیا نیز به جهت نحوه برش خاص لباس را کمی بزرگتر و یا کوچکتر از حد استاندارد می دوزن
که شناخت آن مارک و خصوصیات دوخت آنها می تواند شما را برای انتخاب لباسی مناسب کمک کند.

با سایزهای استاندارد آشنا شوید

ظاهرا هر کدام از ما سایز دقیق خودمان را می‌دانیم اما اگر بدون پرو دست به خرید و انتخاب بزنیم، خرید ریسکی انجام داده‌ایم.
به همین دلیل بهتر است که با استانداردهای اصلی سایز لباس، حتی در کشورهای مختلف هم آشنا باشید.
لباس‌هایی که متعلق به برندهای شناخته شده دنیا هستند، سایزهای استاندارد‌تری دارند اما اگر شما اصول تعیین سایز و جدول تطبیقی و مدل‌های مختلف سایزبندی را بدانید،
با تضمین خرید می‌کنید؛ حتی اگر برای دیگران خرید کنید.

 

اکنون یک سال از زمانی که ماشین‌های آزمایشی تمام برقی برفی از گاراژهای خود در مناطق مرتفع کارشان را شروع کرده و امضای خود را روی برف‌های آلپ به ثبت رسانده‌اند، گذشته است. پارسال وسیله نقلیه برفی ساخته شده توسط استارتاپ اتریشی BobSla در منطقه اسکی اوبرگورل حرکت می‌کرد و امسال این موتور تمام برقی استارتاپ MoonBike ساخت فرانسه است که در گوشه‌گوشه کوه‌های آلپ، مشغول حرکت است. استارتاپ MoonBike که هم برای بازی و حرکت هیجان‌انگیز روی برف و هم برای جابه‌جایی‌های لازم طراحی شده است، ترکیبی شبیه به اتومبیل برفی با درایو عقب و اسکی جلو را ارائه می‌دهد. موتور با 3کیلو وات قدرت مداوم، وسیله نقلیه را به حداکثر سرعتی در حدود 45کیلومتر در ساعت می‌رساند. به جای استفاده از یک باتری ثابت، MoonBike توانایی نگهداری یک یا 2 باتری 2 کیلووات ساعتی را دارد و به راکبانش اجازه می‌دهد، مسافت 2برابری را با آن طی کنند. یک باتری این وسیله را تنها بین 18تا 35کیلومتر می‌تواند پیش ببرد که این موضوع بسته به اینکه راکب چگونه این وسیله نقلیه را براند دارد، اما طبیعی است که با 2 باتری، برد آن 2برابر خواهد شد. ضمن اینکه باید گفت که باتری‌های این موتور تمام برقی برفی قابل جدا شدن هستند.
موتور برفی MoonBikes سرعت یا برد وسایل نقلیه همراه با سورتمه برفی با سوخت فسیلی را ندارد، اما به‌نظر می‌رسد که موتور تمیز و ساکت با قاب کوچک دارد و رانندگی با آن نیز لذتبخش‌تر است. این وسیله نقلیه 80کیلوگرم با یک باتری وزن دارد که حمل‌ونقل و نگهداری آن را بسیار آسان‌تر می‌کند. این استارتاپ فرانسوی قصد دارد در اواخر ژانویه موتورهای خود را برای پیش‌سفارش آماده کند. درحال حاضر، هنوز قیمت‌گذاری نهایی آنها انجام نشده است، اما در مرحله قبل از سفارش این قیمت به اطلاع خریداران خواهد رسید. این استارتاپ همچنین اعلام کرده است که مدل‌های به تصویر کشیده نمونه اولیه هستند و محصول نهایی به‌حساب نمی‌آیند. به همین دلیل، شاید مشخصات ظاهری و همچنین فنی این وسیله نقلیه تا نهایی شدن آن، دچار تغییرات جزئی شود.

 

 

  • امیر سینائی
  • ۰
  • ۰

how to unprotect excel sheet

Introduction of sheets in Excel
Sheet, Worksheet or Worksheet is a part of the hierarchy of Excel files that holds cells, data, formulas, charts and in general everything that we work with in Excel software and we will from now on and in this section We will call it a worksheet from the book.

Show the environment of Excel sheets

In recent versions of Excel, by default, a worksheet is created for each new file, but you can change its number. For this purpose, enter the File tab and go to the Options section and follow the steps according to the next image:

Due to the importance of Excel files, how to unprotect excel sheet and users can protect their data with a password.

But for any reason, you may not have access to the password, or you may have forgotten the password;

Changing a number of default sheets in Excel

Through the include this many sheets option, you can change the default number of worksheets in new Excel files. After changing, any new file you create will contain the number of sheets you want.

Manage sheets
Managing worksheets means changing their name, color, deleting or moving and their security settings. To make most of the changes on the worksheets, just right click on them.

Right click on the sheets

Insert
This option is used to insert a new worksheet.

Delete
This option is used to delete the worksheet. Of course, if you have only one worksheet, by clicking this option, you will encounter the following message, which means that an Excel file must have at least one visible worksheet. In the text of this message, we notice that even if there are other worksheets in this file but they are hidden, we still cannot delete the current worksheet unless we reveal another worksheet.

Hidden sheets in Excel

The function of this option is clear. Rename the worksheet.

The name of the worksheets can be Farsi. You can also use space in this naming. But duplicate name is not allowed. To change the name of worksheets, we can also double click on their name.
View Code
This will take you to the VBA Editor page and display the coding page of the current worksheet. This page brings us macro writing and VBA programming capabilities. With this option, we will have an interesting example at the end of this section.

Protection Sheet
In general, to apply restrictions on the worksheet after making the relevant settings, you should use the Protect Sheet option.

Protecting sheets in Excel

By entering the Protect Sheet window, you can define various accesses for the worksheet. Some of the options in this window are:

Select Locked Cells
By selecting this option, we allow the user to select the lock cells after entering the worksheet.

Select Unlocked Cells
By selecting this option, we allow the user to select unlocked cells after entering the worksheet.

Format Cells
Enabling this option means providing access to change the format of cells to all users who enter the worksheet.

After determining the desired access in the worksheet, it is better to define a password at the top of the Protect Sheet window and confirm it again. After that, if you save the file, the settings applied to the worksheet will be saved forever and only the person who has the password can change the settings.

Unlock the sheet

Tab Color
I am sure the operation of this option is clear to you. Changing the color of worksheets tab to display them better.

Hide
Use this option to hide worksheets.

Unhide
This option is used to reveal hidden sheets. But if you don't have a hidden worksheet, it will be disabled.

Select All Sheets
Selection of all worksheets is done with the help of this option. This is used to perform a batch task on worksheets. To disable the selection, you can right-click again on a worksheet tab.

Ungroup sheets

To select a certain number of worksheets, you can select them by holding the Ctrl key and clicking on the worksheets you want. By doing this, the title [Group] will be displayed in the Title Bar of Excel.
Grouping sheets in Excel

Managing multiple sheets in Excel
When there are many worksheets in an Excel file, in addition to the possible problems that arise in the operation of the file, we also have problems navigating between the worksheets.

Excel sheets

The presence of the sign... indicates that there is not enough space to display all the worksheets. Therefore, we must use the Navigation section to navigate between worksheets. By clicking on the arrows in this section, we move between worksheets. But if the number of worksheets is too many, this will not help much. There are some good shortcut clicks in this field:

Move between sheets

Important shortcut keys of Excel sheets

The figure below shows the mode that opens the list of worksheets by right-clicking on the Navigation section. After opening this window, you can type the beginning of the name of the desired worksheet to be selected. Then press Enter and enter that worksheet.

List of sheets in Excel

Changing the direction of sheets in Excel
The direction of displaying Excel worksheets is left-to-right if Windows operating system with English language is installed on your computer. To change the orientation of the sheets, we use the Page Layout tab. Of course, provided that a right-to-left language like Persian is active on your operating system.

Sheet orientation in Excel

Sheet Right-to-Left: Right-to-left direction for the worksheet

Sheet Left-to-Right: Left-to-right orientation for the worksheet

An Excel file can have different worksheets, each of which has different directions, and there is no limit for this.
Change Direction

  • امیر سینائی
  • ۰
  • ۰

نایک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی چند ملیتی در زمینه‌ی‌ تولید کفش‌، لباس و ابزار ورزشی است. این شرکت در تاریخ ۲۵ ژانویه ۱۹۶۴ و با نام Blue Ribbon Sports توسط بیل بُوِرمن و فیل نایت تاسیس شد. آن‌ها در تاریخ ۳۰ می ۱۹۷۱ نام این برند را به نایک تغییر دادند. این اسم جدید که تلفظ آمریکایی آن نایکی است از نام الهه‌ی پیروزی در یونان باستان گرفته شده است. لوگوی معروف این برند نیز در سال ۱۹۷۱ با الهام گرفتن از بال‌های این الهه و با قیمت تنها ۳۵ دلار توسط کارولین دیویدسون طراحی شد. شاید کمتر کسی پیدا شود که با لوگو و شعار معروف این برند یعنی «Just Do It» آشنایی نداشته باشد. در حال حاضر دفتر مرکزی این شرکت در شهر بیورتون ایالت اورگان آمریکا قرار دارد و مارک پارکر مدیرعامل اجرایی آن است.

فیل نایت در طول سفری که در سال ۱۹۶۳ به ژاپن داشت از شرکت سازنده‌ی کفش‌های Tiger دیدن کرد. این شرکت مایل بود تا محصولات خود را به دوندگان آمریکایی بفروشد بنابراین نایت هم که تحت تاثیر کیفیت و قیمت ارزان این محصول قرار گرفته بود چند نمونه از کفش‌ها را برای تنها شخصی که به او اعتماد داشت یعنی بیل بُوِرمن فرستاد. بُوِرمن مربی سابق نایت در دانشگاه اورگان بود. او به کفش دوندگان خود اهمیت زیادی می‌داد و زمانی که مشاهده کرد کارخانه‌ها به نصیحت‌های او برای تولید کفش‌های باکیفیت اهمیتی نمی‌دهند، به گاراژ شخصی خودش رفت و نمونه کفش‌های موجود در بازار را تبدیل به یک کفش سبک‌ و راحت‌ برای دوندگانش کرد.

بُوِرمن تحت تاثیر کفش‌هایی که نایت برای او فرستاده بود قرار گرفت. آن‌ها تصمیم گرفتند که کفش‌ نایک را وارد آمریکا کنند. درنهایت در سال ۱۹۶۴ شرکت Blue Ribbon Sports با سرمایه‌گذاری این دو شریک و به مبلغ ۵۰۰ دلار از طرف هرکدام راه‌اندازی شد. در سال‌های بعد نایت کفش‌هایی که از ژاپن وارد می‌کردند را پشت وانت خود می‌گذاشت و برای فروش به میادین مسابقات دو و میدانی می‌برد. آن‌ها بعد از فروش خوبی که داشتند تصمیم گرفتند تا طراحی کفش‌های Tiger را عوض کنند.

داستان تغییر دادن طراحی‌ کفش‌های برند Tiger از آنجا آغاز شد که یکی از دوندگان دوی ماراتن دانشگاه اورگان یعنی کنی مور (Kenny Moore) یکی از این کفش‌ها را برای شرکت در مسابقه به پا کرد. در طول این مسابقه و درنتیجه‌ی قدم اشتباهی که دونده برداشته بود، میخی که در ته کفش بود به پای دونده ضربه وارد کرد و باعث شکستگی استخوان پای او شد. درواقع شرکت Blue Ribbon Sports این کفش را به اشتباه و به‌عنوان کفش مخصوص دویدن فروخته بود. بُوِرمن کفش‌های مور را مورد بررسی قرار داد و متوجه شد که این کفش‌ها در قسمت پاشنه و جلوی کفش دارای اسفنج هستند اما در قسمت قوس کفش هیچ‌چیزی قرار نگرفته است. این حادثه آغازی بود برای طراحی یکی از ماندگارترین کفش‌های نایک توسط بیل بُوِرمن.

 

آدیداس (Adidas) شرکتی بین‌المللی است که در شهر هرتسوگن‌آوراخ آلمان تأسیس شده و مرکز مدیریتش نی در این شهر قرار دارد. این شرکت با تمرکز روی طراحی و تولید کفش و لباس و لوازم ورزشی فعالیت می‌کند. آدیداس، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی لباس ورزشی در اروپا و دومین تولیدکننده پس از نایک در جهان محسوب می‌شود. این شرکت هم‌اکنون هولدینگی متشکل از چندین شرکت ورزشی شامل ریباک و تیلرمید و ران‌تستیک و ۸.۳۳درصد از سهام باشگاه فوتبال بایرن‌مونیخ است.

برند آدیداس را ابتدا دو برادر در آشپزخانه‌ی خانه‌ی مادری تأسیس کردند. آن‌ها با تغییراتی در استوک کفش‌های دونده‌ها، بهبودهایی در وزن و کارایی آن‌ها ایجاد کردند. کفش‌های این دو برادر را اولین‌بار ورزش‌کاران آلمانی در المپیک سال ۱۹۲۸ استفاده کردند. در سال ۱۹۴۹، این دو برادر به مشکل خوردند و ارتباط آن‌ها تیره‌وتار شد. درنهایت، یکی از برادران صاحب برند شد و دیگری پوما را تأسیس کرد که رقیبی برای برند برادرش بود.

کفش آدیداس یکی از نشانه‌های ماندگار را در تاریخ طراحی دارد. خط‌های مشهور این لوگو تا پیش از جدایی برادران دو عدد بود که پس از آن به‌دلیل مشکلات حقوق معنوی، صاحب آدیداس مجبور به استفاده از خط سوم در آن شد. شهرت این سه خط به‌حدی رسید که بنیان‌گذار آدیداس در برخی صحبت‌ها شرکتش را شرکت «سه‌خط» نامیده است.

 

رادولف داسلر و آدی داسلر دو برادر آلمانی بودند که شرکت خود را در سال‌های ابتدایی قرن بیستم تأسیس کردند. آن‌ها متولد همین قرن بودند و شهرشان، یعنی هرتسوگن آوراخ، منطقه‌ای باوارایایی مشهور با کارخانه‌های تولید پارچه بود. البته اکثر این کارخانه‌ها با شروع قرن بیستم به تولیدکنندگان کفش تبدیل شدند. داسلر در نانوایی مهارت داشت؛ اما این مهارت شغل مناسبی در سال‌های پایانی جنگ جهانی دوم برایش دست‌وپا نکرد.

 

دمپایی روفرشی اولین محصول تولیدی کارگاه داسلر بود. آن‌ها از تایرهای مستعمل برای ساخت این دمپایی‌ها استفاده می‌کردند. پس از مدتی آدی با خلاقیت خود و استفاده از استوک‌ از این دمپایی‌ها، کفش‌هایی برای ورزش‌های فوتبال و ژیمناستیک دوخت. تقاضای زیاد برای این کفش‌های جدید، فرصت تأسیس کارخانه را به خانواده‌ی داسلر داد و پس از تأسیس کارخانه در سال ۱۹۲۶، پدر و برادر آدی نیز به او ملحق شدند.

  • امیر سینائی
  • ۰
  • ۰

در حال حاضر
پوما بیش از ۱۰۰۰۰ کارمند در سراسر جهان دارد و محصولاتش را به بیش از ۱۲۰ کشور توزیع می‌کند. این شرکت در سال مالی ۲۰۰۳ درآمد ۱.۲۷۴ میلیارد یورویی داشت. پوما حامی مالی تجاری مجموعه انیمیشن‌های سال ۲۰۰۲، Hungry Heart: Wild Striker بود، و پیراهن‌ها و لباس‌های ورزشی آن برند پوما را داشتند. کفش پوما یکی از برندهای صدرنشین پس از ریباک، آدیداس و نایک است.
این شرکت از سال ۱۹۹۳، تحت مدیریت مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره، یوخن زایتس بوده است. قرارداد وی در اکتبر ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۲ تمدید شد.
معلم مُد ژاپنی، میهارا یاسوهیرو، برای خلق خط تولید کتانی‌های گران و بسیار مفهومی با پوما همکاری کرد.
پوما تولیدکننده‌ی اصلی کفش‌های رانندگی و لباس‌های اتومبیلرانی است. آن‌ها تولیدکننده‌ی اصلی لبا‌س‌های فرمول یک و ناسکار هستند. این شرکت حق حمایت مالی قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶، تیم ملی فوتبال ایتالیا را برد و لباس‌های این تیم را تهیه کرد و حامی مالی آن‌ها بود. آن‌ها با فراری، دوکاتی و بی ام و شریک شدند و کفش‌های پوما-فراری، پوما-دوکاتی و پوما-بی ام و را تولید کردند. در ۱۵ مارس ۲۰۰۷ پوما خط تولید لباس‌های ۲۰۰۸/۲۰۰۷ یک باشگاه را به راه انداخت، و باشگاه برزیلی جرمیو اولین باشگاهی بود که از فناوری دوخت لیزری استفاده می‌کرد – چیزی مشابه لباس‌های تیم ایتالیا در جام جهانی – چون فصل آن‌ها شش ماه زودتر از باشگاه‌های اروپایی آغاز می‌شود.
ریحانا به عنوان مدیر خلاقیت پوما بر جهت‌گیری خط لباس‌های زنان در دسامبر ۲۰۱۴ نظارت داشت.

نسخه‌های خاص کفش‌های فوتبال King
در سال ۲۰۰۸ پوما ۴۰امین سالگرد مدل کفش‌های “King” را نسخه‌ی سالگرد ویژه‌ای جشن گرفت، یعنی مدل King XL (XL در الفبای لاتین همان ۴۰ است) که به یادبود فوتبالیست پرتغالی، اوزه بیو، طراحی شده بود که در سال ۱۹۶۸ با کفش‌های King ۴۲ گل را به ثمر رسانده و جایزه‌ی کفش طلایی گلزن اول اروپا را برده بود. پوما به پخش نسخه‌های جدید سری King ادامه داده است و نسخه‌ی سال ۲۰۰۹ را برای تجلیل از گلزن تاریخ ایتالیا و به خصوص Puma King XL Italia را به افتخار مربی دو بار برنده‌ی جام جهانی، ویتوریو پوزو، عرضه کرده است.
در سال ۲۰۱۰ مدل King به یادبود ۵۰امین سال تولد دیگو مارادونا و به همراه مدلی به نام Puma King Diego Finale عرضه شد. این نسخه به رنگ تیم ملی فوتبال آرژانتین تهیه شد.

تصاحب توسط PPR
در فوریه ۲۰۰۷ پوما گزارش کرد که سود این شرکت تا ۲۶ درصد سقوط کرده و طی سه ماه پایانی ۲۰۰۶ به ۳۲.۸ میلیون یورو رسیده است (۴۳ میلیون دلار؛ ۲۲ میلیون پوند). بخش اعظم افت سود به خاطر هزینه‌های بالاتر مربوط به گسترش بود؛ فروش بیش از یک سوم افزایش یافت و به ۴۸۰.۶ میلیون یورو رسید.
در اوایل آوریل ۲۰۰۷ سهام پوما رشد ۲۹.۲۵ یورویی در هر سهم داشت – یا حدود ۱۰.۲ درصد، ۳۱۵.۲۴ یورو در هر سهم. در ۱۰ اوریل ۲۰۰۷ خرده‌فروش و مالک برند فرانسوی گوچی، Pinault-Printemps-Redoute (PPR)، اعلام کرد که ۲۷ درصد سهم پوما را خریده است و اینگونه راه را برای تملک کامل هموار کرد. این قرارداد برای پوما ۵.۳ میلیارد یورو ارزش داشت. PPR گفت که پس از خرید سهم کوچک‌تر، تملک دوستانه‌ی پوما به ارزش هر سهم ۳۳۰ یورو را عملی می‌کند. هیئت مدیره‌ی پوما از این حرکت استقبال کرد و گفت که این کار منصفانه است و بهترین منافع را برای این شرکت دارد.
از ۱۷ جولای ۲۰۰۷، PPR مالک ۶۲.۱ درصد سهام پوما است. گرچه PPR مالک بخش اعظم سهام پوما است، اما پوما همچنان شرکتی مستقل محسوب می‌شود.
در جولای ۲۰۱۱ این شرکت از Aktiengesellschaft (شرکت سهامی عام با مسئولیت محدود آلمانی) به SocietasEuropaea، معادل اتحادیه‌ی اروپایی آن، بدل شد و نامش را از Puma AG Rudolf Dassler Sport به Puma SE تغییر داد. در همان زمان فرانس کُخ جانشین یوخن زایتس شد و زایتس رئیس هیئت مدیره شد.

مناقشه
راهکارهای استخدام
سازمان‌های حامی تجارت منصفانه و حقوق کارگر، راهکارهای استخدامی پوما در کارخانه‌های جهان در حال توسعه را نقد نکردند – عمدتا در رابطه با کارگران چین، ترکیه، السالواردور، و اندونزی.
پوما مانند بسیاری از شرکت‌های جهانی‌شده، معتقد است که «انعطاف‌پذیری نیروی کار همچنان یکی از مولفه‌های کلیدی تضمین‌کننده‌ی بقا و رشد شرکت‌های منفرد است.» این راهکارهای کاری «انعطاف‌پذیر»، امکان تولید سریع و ارزان را به شرکت می‌دهد اما این کار اغلب تحت شرایط سوءاستفاده‌جویانه انجام می‌شود.

آزادی تشکیل اتحادیه
فهرست عرضه‌کنندگان سال کفش برشکا شامل حدود ۳۵۰ مورد می‌شد که اغلب آن‌ها در آسیا و عمدتا چین و سپس ویتنام واقع بودند. طبق گزارش پوما، در این مناطق اجرای حق آزادی و معامله‌ی جمعی دشوار است. طبق حقوق بشر و سازمان‌های کار، پوما سیاست‌های کافی برای تشویق عرضه‌کنندگان به تایید حقوق اتحادیه‌های کارگری ندارد. پوما عرضه‌کنندگان را به دادن اجازه به تشکیل اتحادیه‌های کارگری و امضای توافق دسترسی به اتحادیه، ملزم نمی‌کند.
پوما دائما قراردادهای کوتاه‌مدت با عرضه‌کنندگانش منعقد می‌کند که یعنی در هر زمانی می‌توانند محل و کارگران را ترک کنند – اگر بتوانند منبع ارزان‌تری در جایی دیگر برای محصولاتشان پیدا کنند. این عدم ثبات، انگیزه‌ی خوبی به کارخانه‌های عرضه‌کننده برای احترام به حقوق کارگران نمی‌دهد. برای مثال پوما در سال ۲۰۰۴ درست بعد از توقف تبعیض برضد اتحادیه‌های کارگری در کارخانه‌ی لیان تای در تایلند، تصمیم گرفت سفارش پوشاک از این کارخانه را متوقف کند. در رویدادی دیگر، پس از شکل‌گیری یک اتحادیه‌ی مستقل در یکی از عرضه‌کنندگان مکزیکی پوما، این شرکت سفارش از این کارخانه را کاهش داد.
پوما اقدامی در جهت به حداقل‌رساندن استفاده از قراردادهای کوتاه‌مدت به عمل نیاورده است، گرچه رواج این قراردادها جو ناامنی اقتصادی ایجاد کرده و سازماندهی کارگران را دشوار می‌سازد.

دستمزدهای پایین
در تعدادی از مناطق، کارگران پوشاک ورزشی صراحتا به ناکافی بودن دستمزدهایشان اعتراض کردند. پوما هنوز تعهد کاملی به پرداخت حداقل دستمزد ندارد. پوما در حال حاضر در حال انجام پژوهشی در مورد یافتن راه‌حلی عملی برای مشکل دستمزد پایین در آسیا است و با عرضه‌کنندگانی در اندونزی، هند و کامبوج همکاری می‌کند تا امکان‌پذیری حداقل دستمزد را ارزیابی کند. سازمان‌های کار نظیر Asia Floor Wage، امیدوارند این فرایند به اجرای حداقل دستمزد در آینده منتهی شود. در این میان پوما پذیرفته است که هنوز برای تبعیت کامل از حداقل دستمزد در تعدادی از کارخانجات عرضه‌کننده تلاش می‌کند.

گام‌هایی در جهت درست
این شرکت گام‌هایی را در حهت شفافیت بیشتر برداشته است. در سال ۲۰۰۰ پوما بازرسی از تمام عرضه‌کنندگانش را طبق مبنایی سالانه آغاز کرد، و نتایج را در گزارش‌های پایداریش، در دسترس قرار می‌دهد. از سال ۲۰۰۵، این شرکت علنا فهرستی از عرضه‌کنندگانش را ارائه کرده است.
پوما تعهد زیادی به احترام به حقوق کارگران در برخی مناطق دارد. برای مثال پوما به خاطر تولیدات ساخت استرالیا، مجوز پوشاک اخلاقی استرالیا را کسب کرد. این مجوز دوستدار-کار تنها در مورد درصد کمی از تولیدات کلی پوما اعمال می‌شود.

راهکارهای زیست محیطی
در جولای ۲۰۱۱ پوما – در کنار دیگر برندهای اصلی پوشاک ورزشی و مُد نظیر نایک، آدیداس و ابرکرامبی و فیچ – موضوع گزارش گروه زیست محیطی صلح سبز تحت عنوان «خشکشویی کثیف» بود. پوما متهم به همکاری با عرضه‌کنندگان چینی شده است که طبق یافته‌های این گزارش، به در آلودگی رودخانه‌های یانگ تسه و پِرل نقش داشتند. نمونه‌های به دست آمده از یکی از کارخانجات متعلق به Youngor Group واقع در دلتای رودخانه‌ی یانگ تسه و مکانی دیگر متعلق به کارخانه‌ی Well Dyeing واقع در انشعاب دلتای رودخانه‌ی پِرل، حاکی از حضور مواد شیمیایی خطرناک و پایدار مخل‌کننده‌ی هورمون بود، از جمله آلکیل‌فنول‌ها، ترکیبات فلوری و پرفلورواکتان سولفونات.
کمتر از دو هفته پس از انتشار گزارش خشکشویی کثیف، پوما تعهدی عمومی داد که به مسائل مطرح شده توسط صلح سبز رسیدگی کند. بیانیه‌ی این شرکت حاکی از این بود که «پوما متعهد به حذف تخلیه‌ی مواد شیمیایی خطرناک از کل چرخه‌ی زندگی و تمام رویه‌های تولید مربوط به ساخت و استفاده از محصولات پوما است.» صلح سبز، تعهد پوما به حذف تمام مواد شیمیایی خطرناک از کل چرخه‌ی عمر محصولات و در چرخه‌ی عرضه‌ی جهانی تا ۲۰۲۰ را تایید کرد.

خط زمان
• ۱۹۲۰: رودولف داسلر و برادرش آدولف تولید کفش‌های ورزشی را آغاز کردند
• ۱۹۲۴: تاسیس GebrüderDasslerSchuhfabrik در هرزوگنوراش، آلمان
• ۱۹۴۸: تاسیس Puma Schuhfabrik Rudolf Dassler (۱ اکتبر)، معرفی ATOM، اولین کفش فوتبال پوما
• ۱۹۴۹: رودولف داسلر ایدهی کفشهای فوتبال با استوک‌های متحرک را مطرح کرد. او کار خود روی تهیه و تولید آن‌ها را آغاز کرد
• ۱۹۵۲: معرفی SUPER ATOM
• ۱۹۵۳: تهیه‌ی جانشین ATOM: BRASIL
• ۱۹۵۸: معرفی امضای “FORMSTRIPE” پوما در جام جهانی در سوئد
• ۱۹۵۹: این شرکت به شراکت محدود به نام Puma-Sportschuhfabriken Rudolf Dassler KG تبدیل شد
• ۱۹۶۰: معرفی تکنیک تولید جوش برقی
• ۱۹۶۶: عرضه‌ی WEMBLEY، مدل قبل از Puma King
• ۱۹۶۸: معرفی KING افسانه‌ای. پوما اولین تولیدکننده‌ای است که کفش‌های ورزشی دارای چفت Velcro عرضه می‌کند.
• ۱۹۶۸: عرضه‌ی SUEDE
• ۱۹۷۳: عرضه‌ی CLYDE. طراحی شده برای بازیکن بسکتبال، والت کلاید فریزیر، به عنوان نسخه‌ی فراگیرتر SUEDE
• ۱۹۷۴: درگذشت رودولف داسلر. پسرانش آرمین و گِرد مدیریت شرکت را به عهده گرفتند
• ۱۹۷۶: معرفی فناوری S.P.A
• ۱۹۸۶: تبدیل به شرکت سهامی
• ۱۹۸۹: عرضه‌ی سیستم کفش ورزشی TRINOMIC
• ۱۹۸۹: پسران رودولف، آرمین و گِرد، بر سر فروش ۷۲ درصد سهم خود از پوما به شرکت سوییسی Cosa Liebermann SA توافق کردند
• ۱۹۹۰: معرفی INSPECTOR، سیستم کنترل رشد برای کفش‌های کودکان
• ۱۹۹۱: عرضه‌ی کفش ورزشی DISK SYSTEM
• ۱۹۹۲: افزایش سرمایه تا ۲۰ میلیون مارک، رسیدن سرمایه‌ی سهم به ۷۰ میلیون مارک
• ۱۹۹۳: یوخن زایتس به سمت مدیرعاملی و رئیس هیئت مدیره منصوب می‌شود، Proventus/Aritmos B.V به سهامدار اصلی بدل می‌شود
• ۱۹۹۴: اولین سود از زمان ثبت IPO شرکت در سال ۱۹۸۶
• ۱۹۹۶: پوما در فهرست شاخص M-DAX آلمان قرار می‌گیرد؛ معرفی فناوری CELL، اولین کفه‌ی میانی بدون فوم
• ۱۹۹۷: عرضه‌ی CELLERATOR
• ۱۹۹۸: پوما همکاری با جیل ساندر طراح را آغاز می‌کند
• ۱۹۹۹: پوما به عرضه‌کننده‌ی رسمی NFL بدل می‌شود، میراثی بازتاب‌یافته در شکل حروف عددی پیراهن ورزشی Tennessee Titans که هنوز از طرح اصلی پوما استفاده می÷کند. پوما تولیدکننده‌ی متحد هر دو تیم‌ Super Bowl در آن سال بود: Titans و St. Louis Rams.
• ۲۰۰۰: تولید کفش ضدآتش با مشارکت پورشه و اسپارکو
• ۲۰۰۱: خرید Scandinavian Tretorn Group
• ۲۰۰۲: زمانی که ریباک به عنوان تنها حامی مالی اصلی لیگ به مدت ۱۰ سال اعلام می‌شود (۲۰۱۱-۲۰۰۲)، پوما به حق تصدی عرضه‌کنندگی برای NFL پایان می‌دهد
• ۲۰۰۲: عرضه‌ی SHUDOH
• ۲۰۰۳: سهامدار اصلی، Monarchy/Regency، سهام سرمایه‌گذاریکرده‌ی خود را به سرمایه‌گذاران سازمانی گسترده می‌فروشد
• ۲۰۰۴: شراکت جمعی با طراح مشهور جهانی، فیلیپ استارک
• ۲۰۰۵: Mayfair Vermögensverwaltungsgesellschaftmbh کل ۱۶.۹۱ درصد سرمایه‌گذاری در سهام را می‌خرد
• ۲۰۰۶: این شرکت در فهرست شاخص پایداری داو جونز قرار می‌گیرد؛ معرفی مفهوم S.A.F.E، ابزاری خاص برای بهبود مستمر استانداردهای اجتماعی و زیست محیطی. مجموعه‌ی کفش در همکاری با الکساندر مک‌کویین. ایتالیا قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ می‌شود. به خاطر حمایت مالی پوما از تیم ملی ایتالیا، بسیاری ا بازیکنان تیم، کفش‌های پوما را پوشیدند
• ۲۰۰۷: تملک داوطلبانه‌ی عمومی توسط Pinault-Printemps-Redoute (PPR)؛ تمدید قرارداد یا یوخن زایتس تا پنج سال
• ۲۰۰۸: ملودی هریس-ینسباخ معاون مدیرعامل می‌شود؛ حسین چالایان، طراح و هنرمند، مدیر خلاقیت می‌شود، پوما نیز اکثریت سهم شرکت چالایان و حسین چالایان را می‌خرد
• ۲۰۱۰: قرارداد دوساله برای تهیه‌ی لوازم نیوکاسل یونایتد، Motherwell, Hibernian, Burnley & Preston North End از فصل ۱۱-۲۰۱۰
• ۲۰۱۰: پوما اعلام کرد که ۱۰۰ درصد Cobra Golf مستقر در کارلزبد کالیفرنیا را از شرکت Fortune Brands می÷خرد اما هیچگونه جزییات مالی ارائه نداد
• ۲۰۱۱: امضای قرارداد برای تهیه‌ی لوازم تیم دینامو زاگرب از فصل ۱۲-۲۰۱۱
• ۲۰۱۱: امضای قرارداد سه ساله با قهرمان لیگ دسته یک، Brisbane Roar
• ۲۰۱۲: امضای قرارداد هشت ساله برای تهیه‌ی لوازم بورسیا دورتموند، از فصل ۱۳-۲۰۱۲
• ۲۰۱۳: امضای قرارداد پنج ساله برای تهیه‌ی لوازم تیم رنجرز از فصل ۱۴-۲۰۱۳
• ۲۰۱۳: توافق برای تهیه‌ی وولورهمپون واندررز طی قراردادی چهار ساله
• ۲۰۱۳: امضای قراردادی پنج ساله با تیم ستاره سرخ بلگراد از صربستان
• ۲۰۱۴: امضای قراردادی پنج ساله به ارزش ۳۰ میلیون پوند در سال با آرسنال
• ۲۰۱۴: ریحانا مدیر خلاقیت پوما نام گرفت تا بر جهت‌گیری خط تولید پوشاک زنان نظارت کند، و به عنوان سفیر این برند، به ورزشکاران مشهوری نظیر اوسین بولت و ماریو بالوتلی بپیوندد.

 

 

 

حمایت مالی

پوما حامی مالی رویدادها و هویت‌های ورزشی در آلمان و سراسر جهان است. این شرکت جامی مالی فوتبالیست‌های و تیم‌های ملی فوتبال متعدد است؛ “FORMSTRIPE” به طور خاص حضور زیادی در آفریقا دارد. پوما حامی مالی تعدادی از باشگاه‌های بوندس‌لیگا و مهم‌تر از همه بورسیا دورتموند است.
پوما در کریکت حمای مالی رسمی Sunrisers Hyderabad (نماینده‌ی شهر حیدرآباد) و Rajasthan Royals (نماینده‌ی شهر جیپور) در لیگ برتر هند است. کریکت‌بازان بین‌المللی نظیر یووراج سینگ (هند)، کریگ کیس‌وتر (انگلستان)، آدام گیلکریست (استرالیا) و برندان مک‌کولوم (نیوزیلند) از این برند حمایت می‌کنند و از لوازم کریکت این برند استفاده می‌کنند.
پوما در اتحادیه‌ راگبی نیز قراردادی هشت ساله را به عنوان حامی مالی اصلی تیم Irish Rugby به امضا رسانده است که از فصل ۱۰-۲۰۰۹ آغاز می‌شود. پوما لوازم تیم، لوازم مدل، و تجهیزات تمرین این تیم را تامین می‌کند. پوما حامی مالی Bath Rugby انگلیس نیز می‌باشد.
پوما در گلف حامی مالی ریکی فاولر و جوناس بلیکست است.
پوما در دو و میدانی به عنوان حامی مالی اوسین بولت و تیم دوی کاماییکا مشهور است.
پوما حامی مالی برنامه‌ی وبی The Legion of Extraordinary Dancers نیز می‌باشد.
در ژانویه ۲۰۱۴ پوما و باشگاه آرسنال بر سر مشارکت بلندمدت توافق کردند که این امر حاکی از بزرگ‌ترین قرارداد در تاریخ هر دو سازمان است. اخیرا اعلام شده است که توپ Puma EvoPower ۱ Statement برای سوپرلیگ هند مورد استفاده قرار می‌گیرد. پوما حامی مالی لوازم رسمی تیم ISL با نام Kerala Blasters، به مالکیت مشترک اسطوره‌ی کریکت، ساچین تندالکار، نیز می‌باشد.
امروزه پوما دارد شانه به شانه شرکت های فعال در رشته های مختلف ورزشی فعالیت میکند و اصلا دوست ندارد از آنها عقب بماند و همچنان در این عرصه میتازد.

 

 

 

  • امیر سینائی