اخبار و آموزش آی تی کامپیوتر و نرم افزار

  • ۰
  • ۰

یکی از پرسش های بی شماری که در زمینه از کار افتادگی وجود دارد تعیین بیماری های مشمول مستمری بیمه ازکارافتادگی و نحوه اثبات آن در کمیسیون های پزشکی می باشد.

بر اساس قانون تامین اجتماعی، ازکارافتادگی کاهش توانایی بیمه شده یا کارگر برای انجام کار است، به نحوی که نتواند درآمد قبل از ازکارافتادگی را به دست آورد.

بیمه ازکارافتادگــی محدود به بروز نقص یا بیماری در فرد بیمه شــده نمی باشد، بلکه هرگونه فرایندی که موجب ناتوانی فرد برای انجام کار شود، میتواند در این چارچوب قرار بگیرد.

حتی فردی که در سنین بالا بوده و به دلیل کهولت سن قادر به کار نباشد و شرایط بازنشستگی را نیز نداشته باشد، میتواند از ادامه کار معاف شود و از مستمری ازکارافتادگی بهره مند شود.

عوامل ایجاد از کار افتادگی

از کار افتادگی ممکن است، بر اثر بیماری و یا حوادث (حوادث ناشی ازکار یا غیر ناشی از کار) ایجاد شود:

۱- بیماری

اگر بیماری غیر قابل علاج تشخیص داده شود، ممکن است موجب کاهش کار فرد بیمه‌شده گردد و در نتیجه سبب از کار افتادگی وی بر اثر بیماری گردد .

 

۲- حادثه

حادثه طبق ماده ۵۹ قانون بر دو نوع تقسیم شده است : ۱- حادثه ناشی ازکار  ۲- حادثه غیر ناشی از کار

با توجه به اینکه احتمال بروز حادثه برای تمام کسانی که در کارگاه مشغول به کارند وجود دارد، از این رو شرایط مربوط به سابقه و سن جهت برخورداری از مستمری برای چنین مواردی بســیار سهل اســت.

 

به طوری که به صرف داشتن ارتباط کاری بین کارگر و کارفرما و تایید اشتغال بر اساس قانون کار، کارگر حادثه دیده می تواند از مزایای مربوط به مستمری ازکارافتادگی و درمان بهره مند شود

 

منبع:https://dadmehromid.com/azkaroftadehi-condition/

  • ۹۹/۰۱/۱۷
  • امیر سینائی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی