اخبار و آموزش آی تی کامپیوتر و نرم افزار

  • ۰
  • ۰

 

پنیرک یک گیاه سرشار از خواص دارویی است. خواص پنیرک برای درمان برخی از بیماری ها بسیار مورد توجه است. از برگ و گل پنیرک برای تهیه داروی گیاهی استفاده می‌کنند. از برخی نام‌های دیگر پنیرک می‌توان به پین دیره، خطمی کوچک، گیاه توله، ملوخیا، ختمی مشک بو، خبازی، حباجی و خیرو نام برد. در این مطلب  که در ارتباط با خواص پنیرک است به بررسی قیمت پنیرک برای سنگ کلیه، گل پنیرک برای شربت و دمنوش پنیرک و گل ختمی می‌پردازیم.

یکی از خواص پنیرک کمک به درمان زخم است. درمان بیماری‌های کلیه و مثانه مانند سوزش مجاری ادراری و عفونت مثانه از دیگر خواص پنیرک هستند. برای نرمی و لطافت پوست می‌توانید از دمنوش پنیرک استفاده کنید و از خرید پنیرک برای پوست برخوردار شوید.

از دیگر خواص پنیرک می‌توان به رفع تورم دهان و گلو، مقوی رحم، ملین، ادرار آور، ضد درد، ضد التهاب، تولید شیر بیشتر در مادران شیرده، درمان سرفه، درمان جوش و نیش حشرات، درمان خارش پوست، درمان اگزما، درمان سنگ صفرا، درمان سنگ کلیه، درمان التهاب کلیه، درمان سردرد، رفع یبوست، دندان درد و بیخوابی اشاره کرد.

ا گریزی به خرید زاج سفید می توان علت این حجم از کاربردهای طبی و پزشکی را متوجه شد. قیمت زاج سفید ماده ای با طبع گرم و خشک است. از آنجایی که بسیاری از بیماری و عفونت ها ناشی از سردی بدن می باشد، می توان با بهره گیری از طبع گرم این ماده، به بسیاری از آنها غلبه کرد. به همین دلیل است که متخصصان طب سنتی مقابله با بیماری هایی نظیر سرطان (که ناشی از سردی بدن است) را از خواص زاج سفید بر می شمرند. هم چنین این ماده دارای طعم شور و خاصیت قابض و ضد عفونی کنندگی است. از این خاصیت در درمان بسیار از عفونت ها، زخم و بیماری های با منشا عفونی بهره گرفته می شود. از دیگر خواص زاج سفید می توان به بهبود کیفیت پوست، زیبایی و شاداب به نظر رسیدن آن و سلامت کلی بدن اشاره کرد. اما جزئیات بیش تر در این زمینه در ادامه این مطلب نشر داده شده است.

 

قیمت خاک رس در طبیعت به وفور موجود است و اثراتی جادویی بر بدن و به خصوص بر پوست می گذارد. اگر بخواهیم از فواید خاک رس بگوییم می بایست به اندازه یک کتاب بگوییم اما در این مطلب تنها به 15 مورد از خواص خاک رس که پررنگ تر هستند بسنده میکنیم.

خرید خاک رس دارای عناصری همچون اکسیژن، هیدروژن، آلومینیوم، سیلیس و نیتروژن در ذرات تشکیل دهنده خود می باشد. این نوع خاک به راحتی یافت می شود و اثرات اعجاب انگیزی برای درمان مشکلات پوستی شما دارد.

اگر دچار گزیدگی نیش حشرات شده اید شما فقط نیاز دارید که خاک رس را به کمک پارچه ای تمیز روی منطقه آسیب دیده قرار دهید تا تسکین یابد. این محصول جادویی حتی برای دردهای عضلانی و درد قاعدگی نیز کاربرد دارد.

 

عرق گیاهی یونجه فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. شما می توانید از فواید خرید عرق گیاهی، برای درمان و بهبودی مشکلات خود استفاده کنید. یکی از مهمترین فواید عرق یونجه، افزایش وزن است. در طب سنتی این عرق گیاهی برای درمان بسیاری از مشکلات استفاده می شود.

برخی از فواید عرق گیاهی یونجه شامل کاهش فشار خون، کاهش کلسترول بد، تنظیم سطح قند خون، بهبود کم خونی، بهبود سلامت استخوان ها و افزایش شیر مادران است. شما با مصرف در حد اعتدال این قیمت عرق گیاهی یونجه ، می توانید از فواید بسیار زیاد آن بهرمند شوید. توجه داشته باشید در مصرف عرق گیاهی یونجه، زیادروی نکنید.

از برگ های لاورل یا برگ بو اغلب در آشپزخانه ها به عنوان یک ادویه و گیاه کاربردی استفاده می شود و برای سلامتی بسیار مناسب هستند. از هزاران سال پیش مردم از این برگ های معطر، نه تنها در غذاها استفاده می کردند بلکه یکی از مهم ترین داروهای گیاهی محسوب می شد و از آن برای درمان بیماری ها استفاده می کردند. خرید برگ بو خشک شده نه تنها خاصیت درمانی دارد بلکه در آروماتراپی یا بودرمانی نیز از این گیاه استفاده می شود. اگر در مورد این گیاه اطلاعاتی نداشته اید به خواندن ادامه این مطلب از بهداشت و سلامت نمناک بپردازید که قطعا پس از اطلاع قیمت برگ بو از آن استفاده خواهید کرد.

 

خرید عرق انیسون گیاهی دارویی است که در مصر باستان نیز از این دانه برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شد. امروزه از اسانس انیسون در داروسازی استفاده می‌شود و همچنین از برخی قسمت‌های میوه‌های این گیاه به‌عنوان ادویه استفاده می‌کنند و در نتیجه در صنعت شیرینی پزی و نوشابه سازی نیز کاربرد دارد. این گیاه ابتدا در مصر و خاورمیانه کاشته شد و سپس به دلیل خواص دارویی آن به اروپا آورده شد.قیمت  گیاه انیسون را باید در خاک سبک، حاصلخیز و زهکشی شده کاشت تا بهتر رشد کند. این گیاه در فصل بهار و به محض گرم شدن زمین کاشته می‌شود.

ارزش غذایی بادیان بسیار بالا است و سرشار از مواد مغذی برای بدن است. مهم‌ترین و اصلی‌ترین عنصر این دانه گیاهی آهن و سپس منگنز بوده و همچنین انیسون دارای خاصیت آنتی اکسیدانی برای بدن است.

برگ‌های گیاه بابا آدم بزرگ و پهن هستند و حالت افتاده به سمت ساقه دارند. ساقه این گیاه دارویی به پوست مار شباهت دارد و پوشیده از کرک‌هتی خشن و زبر است. برگ‌ها در ناحیه نزدیک به ساقه به رنگ سبز روشن هستند و هر چه به انتهای برگ و قسمت دور از ساقه نزدیک می‌شویم رنگ برگ‌ها تیره می‌شود. ریشه گیاه بابا آدم یا فیل گوش دراز و دوکی شکل است و رنگ پوست ریشه قهوه‌ای است اما مغز آن سفید رنگ است و طعم شیرینی دارد اما بوی بسیار بدی می‌دهد.

از خواص بابا آدم این است که برای درمان سرگیجه و روماتیسم می‌توان از جوشانده برگ بابا آدم استفاده کرد. بهبود نقرس، تسکین درد سیاتیک، درمان چاقی، تسریع هضم غذا و درمان التهای از دیگر خواص بابا آدم هستند. بابا آدم یا فیل گوش یکی از گیاهان دارویی است که فواید درمانی بسیاری برای بدن ما دارد. در ادامه به بررسی برخی از قیمت گیاه بابا آدم می‌پردازیم.

 

خرید عرق زیره یکی از عرقیات گیاهی پرکاربرد در طب سنتی است. این عرق گیاهی خواص زیادی برای سلامتی دارد. عرق گیاهی زیره یک منبع غنی از فیبر خوراکی است بنابراین در طب سنتی برای کاهش وزن و بهبود عملکرد دستگاه گوارش بسیار استفاده می شود.  قیمت عرق زیره گیاهی می توان به بهبود و درمان مشکلات گوارشی و افزایش حرکت روده ها اشاره کرد. عرق زیره از مخاط روده محافظت می کند و عملکرد آن را افزایش می دهد.

مهمترین خواص عرق زیره شامل ضد سرطان بودن، بهبود سطح کلسترول خون، کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش شیردهی در مادران شیرده، بهبود علائم بیماری دیابت، بهبود عملکرد کلیه و رفع دردهای دوران قاعدگی اشاره کرد. این عرق گیاهی سرشار از املاح معدنی همچون آهن، مس، کلسیم، پتاسیم، منگنز و منیزیم است. همچنین عرق زیره حاوی ویتامین های ضروری برای بدن است. با مصرف متعادل این عرق گیاهی می توانید از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید.

 

شیرین بیان منبع خوبی از ویتامین B1، B2، B3، B5 و ویتامین  Eاست. خرید عرق شیرین بیان حاوی مواد معدنی مانند فسفر، کلسیم، کولین، منیزیم، آهن، پتاسیم، سلنیوم، سیلیکون و روی است. شیرین بیان مخزنی از مواد مغذی گیاهی شامل بتاکاروتن، گلیسیریزین، گلابریدین، ازوئگوئتیدین، تیمول، فنول، اسید فرولیک و کورستین است.

قیمت عرق شیرین بیان می‌توان به درمان آفت یا زخم‌های دهانی، درمان اختلالات معده، حفاظت از کبد، کاهش استرس، درمان روماتیسم مفصل، برطرف کردن علائم یائسگی و سندروم پیش از قاعدگی، پیشگیری از سرطان، درمان بیماری سل، درمان عفونت‌ها، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان اختلالات تنفسی، کاهش ابتلا به آترواسکلروز، کمک به لاغری، کمک به سم‌ زدایی بدن، افزایش باروری زنان، درمان زخم معده، درمان هپاتیت، مراقبت از پوست و مو، افزایش سلامت قلب و عروق و... اشاره کرد.

 

عرق نعناع فلفلی می‌تواند به‌شکل برگ‌های خشک یا تازه موجود باشد که در غذا یا به‌عنوان چای به‌کار می‌روند. از روغن ضروری یا اسانس این گیاه در تنتورها (مایعی که از تأثیر الکل یا اتر بر جوهرهای مواد گیاهی یا حیوانی یا معدنی به‌دست آید) مرهم‌های سینه و کرم‌ها استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند به‌شکل کپسول روکش‌دار روده‌ای نیز مصرف شود. این کپسول‌ها پس از بلعیدن در داخل روده باز می‌شوند.

قیمت عرق نعناع فلفلی که یک روغن غلیظ است که به‌وسیله‌ی تقطیر با بخار آب از گیاه آن استخراج می‌شود. این گیاه به‌شکل کاملا تازه یا تا حدی خشک‌شده، قبل از شکوفه دادن، استفاده می‌شود.

 

گیاه دم اسبی بذر ندارد و به وسیله قار‌چ‌ها رشد می‌کند. خرید گیام دم اسبی به رنگ سبز و یا قرمز است و ریشه این گیاه سبز و نازک هستند و با دم اسب شباهت دارند. گیاه دارویی دم اسب حاوی ویتامین‌ها از جمله ویتامین C، E، B و K، فولات، کلسیم، سدیم، پتاسیم، آهن، کلروفیل، روی، مس و منیزیم است که این مواد خواص دم اسبی را سبب می‌شوند.

 که در ارتباط با خواص دم اسبی است به بررسی مواردی از جمله خواص دم اسبی برای پوست، خواص دم اسبی برای مو، خواص دم اسبی برای اختلالات تنفسی، خواص دم اسبی برای زخم معده، خواص دم اسبی برای درنان هموروئید، خواص دم اسبی برای دیابت، خواص دم اسبی برای کلیه، خواص دم اسبی برای تقویت ایمنی بدن، خواص دم اسبی برای تقویت حافظه، خواص دم اسبی برای لاغری و مضرات قیمت گیاه دم اسبی می‌پردازیم.

 

خرید گیاه آویشن سرشار از ویتامین‌های مفیدی، چون A و C و عناصری مهمی، چون پتاسیم، آهن، کلسیم، منگنز، منیزیم و سلنیوم است. علاوه بر این آویشن دارای آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی، چون لوتئین، زاکستین و تیمونین است. در بین ترکیبات این گیاه دارویی دو ماده ارزشمند به نام "تیمول" و "کارواکرول" به چشم می‌خورد که خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی بالایی دارند.


مفید برای فشار خون بالا
به طور کلی مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم، پتاسیم و کلسیم در بهبود فشار خون بالا موثر است. محققان دانشگاه بلگراد صربستان دریافتند که عصاره به دست آمده از گیاه آویشنِ وحشی به نام "Thymus linearis Benth" باعث کاهش فشار خون در آزمایشات روی موش‌ها می‌شود. موش‌ها به روش مشابه با انسان به فشار خون بالا و تاثیر گیاه آویشن واکنش نشان می‌دهند. آویشن سطح کلسترول خون را نیز تنظیم می‌کند. بهتر است به جای نمک از پودر آویشن روی غذا استفاده کنیم.
درمان سرفه و گلودرد با آویشن
قیمت آویشن گیاهی اثبات شده برای درمان سرفه، گلودرد، برونشیت، لانژیت، تنگی‌نفس و سرماخوردگی است. این گیاهِ خلط‌آور می‌تواند عفونت‌های ناشی از تجمع سرماخوردگی و آنفولانزا را از مجاری تنفسی و گلو پاک کند. استفاده از دمنوش یا جوشانده برگ‌های خشک آویشن روزانه دو مرتبه در هنگام بیماری در رفع سرفه و گلودرد موثر است. از این گیاه فرآورده‌های دارویی مختلفی ساخته شده که سازمان نظارت بر امور دارویی وزارت بهداشت نیز آن‌ها را تایید کرده است. ازجمله شربت‌های توسیان، تیمیان، تیمکس، برونکوباریج و برونکوتیدی از فنل‌ها و فلانوئید‌های موجود در عصاره گیاه آویشن است.

 

قیمت  گیاه جینسینگ که  یک گیاه ریشه‌دار و مقوی است که در لاغری سریع نقش مهمی را ایفا می‌کند. این ماده به دلیل افزایش متابولیسم بدن، سوخت‌وساز کربوهیدرات‌ها، کاهش احتباس آب در بدن، افزایش انرژی و کاهش اشتها به کاهش وزن کمک می‌کند. آمریکایی‌ها و چینی‌ها قرن‌ها است که از خرید گیاه جینسینگ به‌عنوان یک ماده‌ی دارویی استفاده کرده‌اند. جینسینگ بر بهبود سیستم ایمنی، افزایش میل جنسی، بهبود حافظه، کاهش کلسترول و پیشگیری از آلزایمر، به لاغری سریع نیز کمک می‌کند. کاهش وزن آب بدن و جلوگیری از احتباس مایعات، ازجمله نکات مهم در کاهش وزن محسوب می‌شود. به خاطر داشته باشید که به‌تنهایی از جینسینگ برای لاغری سریع نمی‌توان استفاده کرد. برای یک کاهش وزن پایدار، باید غذای سالم بخورید و به‌طور منظم ورزش کنید. در ادامه خواص جینسینگ را بررسی کرده و از فواید آن برای لاغری صحبت خواهیم کرد.

 

خرید گیاه شاطره که نام علمی آن Common Fumitory است با نام‌هایی مانند بقلة‌الملک، شاه‌ترج و پیت پاپارا نیز از آن یاد می‌شود. شاه تره گیاهی علفی است و این گیاه را در آغاز زمان گلدهی آن جمع آوری می‌کنند و از داروی گیاهی کپسول، قرص، چای، لوسیون چشم و عصاره تهیه می‌شود. شاتره در آب و هوای معتدل به خوبی رشد می‌کند و دارای گل‌های با رنگ متفاوت است و از گذشته مورد توجه طب سنتی بوده است. ازجمله کشور‌هایی که مصرف شاه تره در آن‌ها شایع‌تر است، می‌توان به استرالیا، انگلستان، فرانسه، آفریقا، اسپانیا، آمریکا و اتریش اشاره کرد. قیمت گیاه شاه تره خواص درمانی و فواید بسیاری برای بدن دارد. از جمله خواص شاه تره برای بدن درمان التهابات پوستی است.

همچنین از شاه تره برای درمان بیماری‌های کبدی و درمان ناراحتی‌های صفراوی موثر است. از دیگر خواص شاتره می‌‌توان به تاثیر این داروی گیاهی در کاهش کلسترول خون و کاهش فشار خون اشاره کرد. قسمت‌های قابل استفاده از گیاه شاه‌تره برای بهره‌مندی از خواص شاه تره شامل شاقه، ریشه و گل‌های این گیاه دارویی هستند.

در این مطلب از غفاری دایت که در ارتباط با خواص شاتره است به بررسی مواردی مانند خواص درمانی شاه تره، خواص شاتره برای پوست، خواص شاتره برای کبد، خواص شاتره برای سلامت قلب، خواص شاتره به عنوان دیوریتیک، خواص شاتره به عنوان ضد باکتریال، خواص شاتره برای درمان آرتریت، خواص شاتره برای دستگاه گوارش، خواص شاتره به عنوان پاک کننده، طبع شاتره در طب سنتی، طرز تهیه چای شاتره، عرق شاتره و در نهایت عوارض شاتره می‌پردازیم.

 

قیمت عرق شوید،که  طبیعت گرم و خشکی دارد و منبعی غنی از ویتامین B12، کلسیم، آهن و منگنز است. عرق شوید خواص و فواید درمانی بسیاری بدن دارد. خرید عرق شوید حاوی فلاونوئید و ویتامین B کمپلکس بوده که موجب ترشح بعضی آنزیم‌ها شده و هورمون‌ها را فعال می‌کند که این دستور تأثیر آرام بخشی و خواب آور دارد. علاوه بر این عرق شوید خواص ضد باکتری داشته و به همین دلیل می‌تواند با عفونت باکتریایی مبارزه کرده و اسهال را درمان کند. از دیگر خواص عرق شوید می‌توان به مواردی مانند تقویت معده، تقویت اعصاب، قاعده آوری، بادشکن، کاهش چربی خون، بازسازی سلول‌های کبدی، رفع سوء هاضمه، درمان نفخ، استفراغ و سکسکه اشاره کرد. در این مطلب از غفاری دایت که در ارتباط با عرق شوید است به بررسی مواردی مانند خواص عرق شوید، عرق شوید برای کاهش کلسترول، عرق شوید و دیابت، عرق شوید برای افزایش باروری، عرق شوید برای نقابله با افسردگی، عرق شوید برای درمان صرع، عرق شوید برای مقابله با رادیکال‌های آزاد، عرق شوید مقابله با سندروم متابولیک، عرق شوید برای مقابله با انگل ژیاردیا لامبلیا، بهترین زمان برای مصرف عرق شوید و در نهایت مضرات عرق شوید می‌پردازیم.

  • ۰۰/۱۱/۰۵
  • امیر سینائی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی