اخبار و آموزش آی تی کامپیوتر و نرم افزار

  • ۰
  • ۰

بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان و اصلاح فرم زیبای آن میتواند معیارهای بسیار مهمی در افزایش زیبایی بیمار باشد. هزینه بلیچینگ دندان بسیار مقرون به صرفه است که علاوه بر زیبایی بسیار زیاد کمترین آسیب را به دندان میرساند و امکان تکرار آن وجود خواهد داشت.

معمولا سوالاتی از قبیل سوالات زیر در ذهن افرادی که میخواهند بلیچینگ دندان انجام دهند هست. در ادامه سوالات زیر را توضیح می دهیم و روش های بلیچینگ دندان را توضیح می دهیم.

تمامی مطالب و  قیمت های ذکر شده در این مطلب بصورت مداوم بروزرسانی می شوند و تمامی قیمت بلیچینگ دندان مربوط به شهریور ماه سال 1400 می باشند.

برای بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان روش های مختلفی وجود دارد. از جمله این روش های می توانیم به لمینت، بلیچینگ دندان و کامپوزیت ونیر اشاره نماییم. هر یک از این روش ها مسلما هزینه های متفاوتی را در بر دارند. اما باید بگوییم بهترین روش برای سفید کردن دندان، بلیچینگ دندان است.

لمینت کامپوزیتی دندان یا کامپوزیت دندان چیست ؟ قیمت لمینت کامپوزیت دندان چقدر است؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت ، لمینت کامپوزیت روشی است که با کمک مواد رنگ دندان ( کامپوزیت دندان ) میتوان در مطب و در یک یا نهایتا دو جلسه ( با توجه به وسعت کار) بد فرمی ها، بعضی انواع بد رنگیها ، فواصل باز بین دندانی، ترکهای دندانی ، شکستگیهای دندانی، لب پر شدن دندانها ، بهم ریختگیهای دندانی خفیف تا متوسط و ... را برطرف کرد. 

در این روش از کامپوزیت دندان که ازجنس پلیمرهستند استفاده میشود. به همین علت در بسیاری کشورهای دنیا این نوع لمینیت با  عنوان ترمیم های پلاستیکی یا رزینی هم خوانده میشوند. انواع کامپوزیتهای دندانی که جهت کارهای زیبایی استفاده میشوند ، در یکسری خصوصیات به وضوح برترند:

 

امروزه درمان کامپوزیت ونیر به یکی از پر طرفدارترین درمانهای دندانپزشکی زیبایی تبدیل شده. و پر بیراه هم نیست که خیل عظیمی از دندانپزشکان هم به این درمان بپردازند. اما ما از کجا بفهمیم که کدام کامپوزیت خوب است و کدام بد؟

A. قبل از مراجعه به دندانپزشکی که قصد دارید کامپوزیت دندان های خود را به او بسپارید، نمونه کارهای او را ببینید. 

B. ویژگی یک کامپوزیت دندان موفق چیست؟ 

اولا مارک کامپوزیت به اندازه ای که روی آن مانور داده میشود مهم نیست. بنابراین برند کامپوزیت به مقدار اندکی میتواند مبنای انتخاب شما برای انجام درمان کامپوزیت باشد.

 

تیروئید بیش از حد فعال یا پرکاری تیروئید می‌تواند طیف وسیعی از علائم را ایجاد کند، اگرچه بعید است همه این علائم تیروئید را تجربه کنید. علائم ممکن است به تدریج یا به طور ناگهانی ایجاد شود. ممکن است برای برخی از افراد خفیف و برای برخی دیگر شدید باشند و به طور قابل توجهی بر زندگی آن‌ها تأثیر بگذارند.

بنابراین در نظر داشته باشید که بیماری کم کاری تیروئید با اینکه ممکن است آهسته‌ آهسته نمایان شود و گاهی تا مدت‌ها شما متوجه آن نشوید ولی این یک بیماری ساده نیست و می‌تواند تاثیر زیادی بر زندگی افراد بگذارد، در ادامه در مورد این‌که آیا پرکاری تیروئید خطرناک است و یا علائم تیروئید خطرناک بر روی بدن چیست و چگونه باید آن را کنترل کرد

 

با این‌که تیروئید یک عضو کوچک و البته به نوعی نادیده گرفته شده در بدن است و در موارد زیادی افراد توجه چندانی به آن ندارند ولی عوارضی که بیماری تیروئید می‌تواند ایجاد کند گاهی بسیار جدی و خطرناک هستند، در حقیقت تیروئید یک کنترل کننده بسیار مهم در بدن می‌باشد که همه قسمت‌های مختلف بدن به آن وابسته هستند، از سوخت و ساز بدن گرفته تا کنترل حرارت، عواملی هستند که تیروئید آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اگر تیروئید پرکار شود و نسبت به درمان آن اقدامی نشود عوارض پرکاری تیروئید به شکل خفیف تا شدید، بسته به میزان بیماری گریبان گیر بیمار می‌شود.

بارها با کسانی مواجه شده‌ام که تصورشان این است که اگر تیروئیدشان پرکار شود لاغر می‌شوند و حتی بعضا می‌پرسند آیا می‌توانند برای لاغری از هورمون تیروئید استفاده کنند؟

 

جوش شایع ترین مشکل پوستی است که همه‌ی ما هر از گاهی به آن دچار می‌شویم. بیشتر ما درباره‌ی آن اطلاعات زیادی نداریم. جالب اینکه، وقتی سر و کله‌ی انواع جوش صورت پیدا می‌شود، گله مند می‌شویم و می‌خواهیم یک شبه آن‌ها را درمان کنیم. به نظرتان بهتر نیست از قبل آمادگی داشته باشیم تا وقتی جوش ایجاد شد، بهتر و سریع تر بتوانیم آن را درمان کنیم؟ یکی از بهترین شیوه‌های درمان جوش صورت استفاده از ماسک ضد جوش طبیعی و خانگی است. دسترسی به مواد اولیه‌ی ماسک صورت خانگی آسان است. افزون بر این، درمان‌های خانگی طبیعی، ارزان و بی‌خطرند. این ماسک‌ها، علاوه بر درمان جوش، از عود آن نیز جلوگیری می‌کنند. در ادامه ۱۵ ماسک برای جوش صورت را معرفی کرده‌ایم. مقاله‌ی زیر را بخوانید تا بیشتر در این باره بدانید.

 

این روزها، مصرف انواع قرص خواب به شکل قابل‌توجهی عمومیت یافته است. تنها در آمریکا، بیش از یک‌سوم افراد از بی‌خوابی یا کم‌خوابی شکایت دارند و به خرید قرص خواب آور قوی روی آورده‌اند. مصرف این داروها ممکن است در کوتاه‌مدت بتواند مشکل بی‌خوابی را برطرف کند. با این حال، استفاده از داروهای خواب‌آور در طولانی‌مدت می‌تواند با عوارض جانبی جدی همراه باشد. برای آگاهی از عوارض قرص خواب و داروهای آرام‌بخش پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه شوید. می توانید با بهترین متخصص داروساز صحبت کنید.

قرص خواب آور به انگلیسی

در زبان انگلیسی داروها و قرص خواب آور با عباراتی نظیر Sleeping Pills، Sleep Medications، Insomnia Medications و Sedative Hypnotics شناخته می‌شوند.

قرص خواب آور چیست؟

خواب‌آورها گروهی از داروها هستند که برای القاء حس خواب‌آلودگی یا بهبود کیفیت خواب مورداستفاده قرار می‌گیرند. از شناخته‌شده‌ترین انواع خواب‌آورهای دارویی می‌توان به بنزودیازپین‌ها (benzodiazepines) و باربیتورات‌ها (barbiturates) اشاره کرد.

 

رژیم گیاهخواری در سال‌های اخیر محبوبیت گسترده‌ای در بین افراد پیداکرده است. برخی مطالعات تخمین می‌زنند  که گیاهخواران تا ۱۸٪ از جمعیت جهانی را تشکیل می‌دهند . داشتن یک رژیم غذایی گیاهی با برنامه‌ریزی مناسب و حذف گوشت از وعده غذایی، جدا از مزایای اخلاقی و زیست‌محیطی ممکن است خطر ابتلا به بیماری مزمن را کاهش داده و همچنین باعث کاهش وزن شما شود.

رژیم غذایی گیاهی شامل پرهیز از خوردن گوشت، ماهی و مرغ و… است.

مردم معمولاً به دلایل مذهبی، شخصی و یا همچنین مباحث اخلاقی مانند حقوق حیوانات، رژیم گیاهخواری را انتخاب می‌کنند. برخی دیگر تصمیم می‌گیرند که به دلایل زیست‌محیطی گیاهخوار شوند و رژیم گیاهخواری را دنبال کنند، زیرا تولید دام باعث افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود که به تغییرات آب و هوایی منجر می‌گردد و همچنین به مقادیر زیادی آب، انرژی و منابع طبیعی نیاز دارد.

اشکال مختلفی از رژیم‌ گیاهخواری لاغری وجود دارد که در هر یک از آن‌ها، محدودیت‌ها، متفاوت است.

بوتاکس مو یکی از روش‌های رایج برای بهبود ظاهر و حفظ یا بازیابی سلامت مو است. این روش، مثل سایر روش‌های درمانی، مزایا و معایب متعددی دارد که در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم.

بوتاکس مو یکی از روش‌های درمانی زیبایی برای افزایش مقاومت و بهبود ظاهر مو است. دو روش برای بوتاکس مو، وجود دارد. اطلاع از این دو روش، شیوه انجام آن و بررسی مزایا و معایب بوتاکس مو به شما کمک می‌کند که برای انجام دادن یا ندادن این کار، بهتر تصمیم بگیرید.

بوتاکس مو چیست؟ به عنوان روشی برای داشتن موهای زیباتر، معرفی و تبلیغ می‌شود. دو روش برای بوتاکس مو وجود دارد. یکی بوتاکس ساقه مو و دیگری تزریق بوتاکس در پوست سر.

در روش اول یعنی بوتاکس مو، هیچ بوتاکسی در کار نیست. در عوض، یک روش موضعی است که برای پر کردن آسیب‌دیدگی‌های مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کار باعث می‌شود که موها براق‌تر و سالم‌تر به نظر می‌رسند.

روش دیگر برای بوتاکس مو، شامل تزریق کردن بوتاکس در پوست سر است. البته این روش استفاده از بوتاکس ت وسطسازمان غذا و داروی آمریکا، تایید شده نیست.

بوتاکس ماده‌ای تهیه شده از سم بوتولینوم است. این ماده سمی باعث فلج عضلات می‌شود.

سم بوتولینوم در حجم زیاد، بسیار سمی و خطرناک است ولی پزشکان از مقادیر اندک آن برای مصارف درمانی و پزشکی و زیبایی استفاده می‌کنند.

 

اگر شما به بیماری لثه مبتلا باشید، ممکن است هنگامی‌که دندان‌های خود را مسواک می‌زنید، لثه‌های شما خونریزی کند و یا بوی بد دهان داشته باشد. این علائم مربوط به مراحل اولیه بیماری لثه است که تحت عنوان بیماری‌های لثه شناخته می‌شود. اگر درمان بیماری‌های لثه به ‌موقع درمان نشود، ممکن است باعث ایجاد حالت پیشرفته‌تری از بیماری لثه شود که آن را پریودنتیت می‌نامند. این بیماری بر مقدار بیشتری از بافت‌هایی که وظیفه پشتیبانی از دندان‌ها را بر عهده دارند و آن‌ها را در محل خود محکم نگه می‌دارند، تأثیر منفی می‌گذارد. اگر پریودنتیت درمان نشود، ممکن است استخوان فک شما آسیب ببیند و فضاهای کوچکی در بین لثه‌ و دندان‌ها باز شود. درنتیجه ممکن است دندان‌های شما لق شود و نهایتاً بیفتد و از بین برود.

 

روغن نارگیل نه تنها یک جایگزین مقوی و بسیار خوشمزه برای کره است بلکه می تواند به سفیدتر شدن دندان های شما نیز کمک کند. بسیاری از مردم ادعا می کنند که روغن نارگیل برای دندان می تواند به درخشیدن لبخند شما کمک کند، اما برای بعضی ها سوال پیش می آید که آیا این روش، تنها یک درمان خانگی بی تاثیر است؟ یا پشت این ادعا تحقیقات و پشتوانه علمی وجود دارد؟

حقیقت این است که برای اثبات ادعای توانایی سفید کردن دندان با روغن نارگیل تعدادی مطالعه صورت گرفته و به این نتیجه رسیده اند که این روغن میتواند باکتری های مضر داخل دهان را از بین ببرد. زمانی که باکتری ها از بین میروند بسیاری از مشکلات دهان و دندان نیز برطرف میشوند و یا از بروز بیماری پیشگیری میشود. یکی از فواید اصلی از بین رفتن باکتری ها نیز سفید شدن دندان ها با روغن نارگیل  است. بر همین اساس، کسانی که میگویند روعن نارگیل توانایی سفید کردن دندان را دارد کاملا درست میگویند.

 

آهن یک ماده معدنی ضروری برای زندگی به شمار می‌آید. این ماده نقش مهمی در شکل‌گیری گلبول‌های قرمز دارد که مسئول نقل و انتقال اکسیژن در بدن هستند.

ماده معدنی آهن را می‌توان از مواد غذایی دریافت کرد، اما برای بعضی افراد مانند خانم‌هایی که در سن باروری هستند و به‌خصوص چنانچه خونریزی شدید پریود دارند یا اگر رژیم غذایی متعادلی ندارند، شاید دریافت مکمل یا داروی آهن لازم باشد.

اگر بدن‌مان بهترین زمان مصرف قرص آهن را نداند، ممکن است در طول زمان به‌تدریج دچار کم خونی فقر آهن و سطح پایین گلبول‌های قرمز شویم.

 

چرا باید مکمل یا داروی آهن دریافت کنیم؟

اکثرا برای درمان فقر آهن و کم‌خونی از نوع فقر آهن از مکمل‌های آهن استفاده می‌شود. کم‌خونی می‌تواند باعث خستگی و بروز علائم دیگر شود.

اگر علائم کم‌خونی داریم، حتما با پزشک مشورت کنیم تا با آزمایش‌های لازم، میزان آهن بدن‌مان مشخص و در صورت لزوم، برای‌مان مکمل آهن یا داروی آهن تجویز شود.

شیوع نسبتا زیاد کم‌خونی از نوع فقر آهن در کشورمان نشان می‌دهد بسیاری از خانم‌های ایرانی که در سن باروری هستند، آهن موردنیاز را از موادغذایی به صورت کامل دریافت نمی‌کنند و در صورت صلاحدید پزشک، به مکمل آهن نیاز دارند.

 

قطعا سفید شدن پوست سبزه صورت و داشتن صورتی بدون عیب و نقص ، آرزوی بسیاری از بانوان است و برای رسیدن به این هدف راه های مختلفی را امتحان می کنند و از کرم ها و لوسیون های موجود در بازار استفاده کرده و هزینه بالایی را متقبل می شوند . اما باید بدانید محصولات شیمیایی به مرور زمان به پوست شما آسیب رسانده و طراوت را از پوست شما می دزدد . پس راهکار چیست ؟

دقت کنید رسیدن به درمان مناسب نیازمند صبر و شکیبایی شما می باشد . در درمان پوست صورت سبزه راه های خانگی بسیاری وجود دارد اما دقت کنید که ویژگی اصلی این مواد طبیعی ، پاسخگویی آنها در طولانی مدت می باشد . علاوه بر این قطع استفاده از ماسک های طبیعی باعث بازگشت پوستتان به حالت قبلی خواهد شد . پس اگر صبرتان کم است و به دنبال روشی غیر قابل بازگشت میگردید ، پیشنهاد می کنیم این نوع درمان های خانگی را در کنار درمان های خاص که توسط بهترین متخصص پوست انجام می شود ، دنبال کنید . بنابراین یافتن بهترین کلینیک زیبایی در تهران می تواند به شما بیشترین کمک را کند .

 

خوش گوشت کجای حیوان است؟

خوئک در اصل به لوزالمعده گاو یا گوسفند که یک غده تیموسی می باشد گفته می شود. ولی خوش گوشت که طعمی لذیذ را داراست قسمت ابتدایی روده گوسفند می باشد.  در ادامه علاوه بر خواص این دو ماده غذایی، به خواص و مضرات سایر اعضای داخلی گاو و گوسفند می پردازیم. با ما در چگونه همراه باشید.

  • ۰۰/۱۱/۰۸
  • امیر سینائی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی