اخبار و آموزش آی تی کامپیوتر و نرم افزار

  • ۰
  • ۰

هلیله زرد نوعی از هلیله است که متوسط و زرد رنگ است . هلیله زرد مصرف درمانی زیادی نسبت به سایر انواع هلیله رادارد و بهترین نوع هلیله زرد خوب رسیده و هسته کوچک و گوشتی آن می باشد. طبیعت آن سرد وخشک می باشد ،خرید هلیله زرد عطاری یکی از داروهای بسیار خوب برای مغز و نیروی فکری می باشد، همچنین از بین برنده سرگیجه و درمان کننده بیماری صرع صفراوی می باشد و بهترین دارو برای یرقان و کهیر و جوش های صفراوی می باشد.

 

کپسول های خالی دارو سخت پوسته که دارای مواد خشک، پودر شده یا گلوله های مینیاتوری هستند و از دو نیمه <بدنه >که قطر کمتری از <کلاه>دارد تشکیل شده است.

کپسول های پوسته نرم نیز برای روغن ها و مواد فعال که در روغن وجود دارند استفاده می شود.

 

این کپسول ها از ترکیب محلول های آبی عوامل ژل مانند پروتئین حیوانات یا پلی ساکارید های گیاهی و مشتقات آنها بدست می آید.

به طور ساده تر می توان گفت ژلاتین گاو یا مغز استخوان گاو را پودر می کنند و طی فرایند هایی به وسیله دستگاه های خاص پوکه کپسول را تولید می کنند.

 

گیاه نارنج بسیار پر کاربرد است به طوری که هم از شکو‌فه‌ها و هم از میوه های آن استفاده می‌شود. این گیاه طبع گرمی دارد و برای افرادی که دارای طبع سردی هستند استفاده از بهار نارنج بسیار توصیه می‌شود. بهار نارنج سرشار از منیزیم،مس، بور، کلسیم، روی، سلنیوم، سدیم، منگنز، پتاسیم و همچنین ویتامین‌های گروه B و C و D است. طبع بهار نارنج گرم و خشک است و برای افرادی که طبع سردی دارند بسیار مناسب است. برای کاشت این گیاه نیاز ه بذر بهار نارنج خشک است و در مناطق گرم و مرطوب بهتر رشد می‌کند به این دلیل این گیاه را معمولا در مناطق کاملا شمالی و یا کاملا جنوبی تر می‌کارند.
مهمترین و موثرترین خاصیت بهار نارنج تقویت سیستم عصبی و آرام بخش بودن آن است. این چای در کاهش سردردهای شدید و میگرنی بسیار موثر است. خواص دیگر استفاده از چای بهار نارنج عبارت است از : تقویت معده و سیستم گوارشی و رفع تپش نامنظم قلب اشاره کرد. این چای باعث کنترل حملات قلبی و بروز تشنج نیز می شود.

 

از تخم کرفس به صورت دمنوش و یا  برای ادویه یا روغن آن برای مصرف موضعی استفاده می گردد. خرید و قیمت ادویه تخم کرفس ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و حاوی مواد معدنی مختلفی همچون منیزیم، کلسیم، فسفر و آهن است و همچنین به دلیل دارا بودن مواد آنتی اکسیدانی در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها تاثیر دارد که در ادامه به این موارد پرداخته‌ایم.

 

زنیان از نظر طبع مانند زیره ، گرم و خشک بوده و از نظر خواص ضد اسپاسم، تونیک، محرک و بادشکن است و معمولاً از این ماده در تهیه مشعل هایی استفاده می شود که برای تسکین درد بسیار موثر است. هم چنین از زنیان برای استعمال خارجی در رفع بیماری های معده، کبد و ناراحتی های گلو، نظیر: سرفه و روماتیسم تجویز می شود.

خرید دانه زنیان همانطور که گفتیم دارای تیمول فراوان است. این ماده در طب سنتی از ارزش بالایی برخوردار است. در هندوستان از زنیان به عنوان ضد عفونی کننده برای تقویت معده همچنین به عنوان بادشکن و تونیک، برای قطع اسهال و رفع سوءهاضمه و دردهای حاد شکمی یا قولنج و معالجه سوءهضمه هایی که از ضعف و کمی نیرو نشئت گرفته، در تحلیل گاز و نفخ نیز تجویز می شود. افراد گرم مزاج باید در مصرف آن توجه کرده و تا حد امکان از مصرف عرق زنیان به صورت غیر ضروری خودداری کنند.

 

طب سنتی خرید و قیمت سبوس برنج  عطاری را یکی از بهترین مواد غذایی برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌داند. بعضی از متخصصین طب سنتی طبع سبوس برنج را گرم و برخی دیگر طبع آن را می‌دانند. اما باید بدانید که طبع سبوس برنج معتدل است و تمامی مزاج ها بر طبق طب سنتی می‌توانند از سبوس برنج و خواص بی‌نظیر آن بهره مند شوند. از خواص سبوس برنج در طب سنتی می‌توان به مواردی مانند مرطوب کردن پوست، درمان دیابت، جلوگیری از سرطان، لاغری، اشاره کرد.

 

انیسون گیاهی دارویی است که در مصر باستان نیز از این دانه برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شد. امروزه از اسانس خرید عرق انیسون در داروسازی استفاده می‌شود و همچنین از برخی قسمت‌های میوه‌های این گیاه به‌عنوان ادویه استفاده می‌کنند و در نتیجه در صنعت شیرینی پزی و نوشابه سازی نیز کاربرد دارد. این گیاه ابتدا در مصر و خاورمیانه کاشته شد و سپس به دلیل خواص دارویی آن به اروپا آورده شد. گیاه انیسون را باید در خاک سبک، حاصلخیز و زهکشی شده کاشت تا بهتر رشد کند. این گیاه در فصل بهار و به محض گرم شدن زمین کاشته می‌شود.

 

از نظر طب سنتی، خرید عرق هل همانند دارچین، دارای طبع گرم و خشک است و از مغز و پوست دانه هل و یا عرق آن به دلیل خواص مفیدی که دارد در شیرینی، دسر، نوشیدنی‌ها، دم‌نوش‌ها و طبخ غذا استفاده می‌شود.
جهت دسترسی راحت‌تر به خواص ارزشمند و استفاده تمامی افراد با سلایق مختلف از ویژگی‌های مفید این دانه گیاهی ، چای سیاه هل سحرخیز، چای سبز هل سحرخیز و عرق هل سحرخیز و دانه هل سحرخیز با حفظ کیفیت و خواص دانه هل، به تولید رسیده است.
خواص عرق هل سحرخیز بر خلاف تصور عموم، هیچ تفاوتی با دانه خام هل سحرخیز ندارد و در مقایسه با روش سنتی به روش کاملا صنعتی بدون آلودگی و حفظ کیفیت بالا تولید شده است.

 

در طب سنتی ایرانی، خرید و قیمت چای کوهی را برای درمان سرماخوردگی، برونشیت، آسم، زخم معده، فشار خون، اسهال، روماتیسم مفصلی و مشکلات گوارشی مؤثر دانسته‌اند. این گیاه دارویی حاوی مواد شیمیایی مختلف مانند فنل‌ها و فلاونوئیدهاست که نقش مهمی در سلامت بدن دارند.

 

چای کوهی دارویی ضد درد و ضد‌ التهاب

 

چای کوهی با طبع گرم و خشک دارویی ضد درد و ضد التهاب است. در طب سنتی، استفاده از چای کوهی را برای درمان روماتیسم مفصلی مؤثر دانسته‌اند. تاکنون آزمایشات متعددی درباره اثربخشی عصاره گیاه چای کوهی نیز انجام گرفته است. اثر ضد دردی و ضد التهابی گیاه چای کوهی به دلیل وجود ترکیبات فلاونوئیدی، ایریدوئیدی و ساپونین‌ها در عصاره این گیاه است.

 

یکی از معروف ترین خواص خرید تخم شربتی عطاری ، خاصیت این داروی گیاهی برای لاغری است. تخم شربتی سرشار از ویتامین‌ها، اسید‌های چرب امگا ۳ و پروتئین است و به دلیل داشتن این‌ها موجب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و از این طریق منجر به کاهش وزن می‌شود. تخم شربتی کالری خیلی کمی دارد. تخم شربتی سرشار از فیبر است که باعث کاهش اشتها می‌شود از طرف دیگر تخم شربتی همانطور که می‌دانید آب را به خود جذب می‌کند و یک ماده‌ ژله‌ای اطراف آن را می‌گیرد که در معده هم این اتفاق میفتد و با جذب آب افزایش حجم پیدا کرده و موجب کاهش اشتها می‌شود. با کاهش اشتها از پرخوری جلوگیری کرده و در نتیجه به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند. از دیگر خواص تخم شربتی کمک به رفع یبوست است که یبوست یکی دیگر از عواملی است که موجب اضافه وزن می‌شود.

 

عرق آلوئه ورا از گیاه علفی آن تهیه می شود. عرق آلوئه ورا از نظر طب قدیم، طبیعتی گرم و خشک دارد.

آلوورا در لغت به معنای ماده تلخ ای است که درخشندگی دارد و از کلمه عربی آلوئه برگرفته شده است. نام ایرانی آلوورا، صبر زرد است.

آلوئه ورا یا آلوورا که در کشورهای دیگر با نام های "گیاه جاودانگی" و "گیاه ملکه" از آن ها یاد می شود، گیاه علفی و چند ساله ای است که  دارای برگ های ضخیم، گوشتی و دراز است. این برگ ها در حاشیه دارای تیغ هستند. خواص خرید عرق آلوئه ورا بسیار است. به طوری که دانشمندان همچنان در پی کشف دیگر خواص آلوورا هستند.

 

مصرف برخی عرقیجات در کشور ما به دلیل شناخته شدن و دانستن خواص آن بیشتر است . به عنوان مثال در هنگام دل درد اولین دارو برای رفع آن عرق نعنا می باشد که معمولا در همه خانه ها هم یافت می شود. یا عرق کاسنی را به دلیل طبع سرد در فصل های گرم می توانید در اکثر منازل بیابید.

قیمت و خرید عرق بولاغ اوتی از آن دسته عرقیات گیاهی است که ممکن است تاکنون حتی اسم آن را هم نشنیده باشید چه برسد به اینکه در مورد خواص آن بدانید. بولاغ اوتی سرشار از ویتامین فسفرو منیزیم و ویتامین های A ، B6 ، و B12 می باشد که وجود همگی باعث سلامت بدن می شوند.

 

 

عرق کرفس خواص و فواید فراوانی دارد. عرق کرفس که درواقع از رقیق شدن عصاره کرفس به دست می‌آید خواص و فواید فراوانی برای سلامت بدن دارد و ازجمله پرخاصیت‌ترین دارو‌های گیاهی گیاه به شمار می‌رود. در پاسخ به این سؤال که عرق کرفس برای چی خوبه می‌توان گفت عرق کرفس یک گزینه درمانی مناسب برای درمان روماتیسم، چربی خون بالا، درمان نقرس، درمان دیابت، درمان رنگ‌پریدگی و زرد بودن چهره، رفع بوی بددهان، رفع سودا و بلغم، کاهش فشارخون، تقویت معده، درمان حصبه، درمان سرماخوردگی، درمان میگرن، درمان آب‌مروارید، تقویت استخوان‌ها، دفع گازهای روده و معده، تقویت حافظه، افزایش قدرت یادگیری کودکان، مفید برای سیاتیک، پاک‌سازی کلیه و مثانه، کاهنده اسید اوریک و کمک به کاهش وزن است. عرق کرفس حاوی ویتامین C بوده و می‌تواند از این طریق موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شود. عرق کرفس همچنین مکمل خوبی برای زیبایی پوست و مو است. عرق کرفس دارای ترکیباتی است که می‌تواند از گسترش سلول‌‌های سرطانی پیشگیری کرده و رشد سلول‌های تومور را متوقف کند. از دیگر خواص خرید عرق کرفس مفید بودن آن برای قلب و ریه است. در ادامهن به بررسی برخی از خواص عرق کرفس می‌پردازیم.

 

از خواص گل گاوزبان می‌توان به خواص ضد التهاب و ضد دردی که دارد در زمان پریودی موجب تسکین درد دل و درد کمر می‌شود. خانم‌ها با مصرف دمنوش گل گاوزبان به مدت پنج روز پشت سرهم می‌توانند پریود شوند. در صورت نیاز می‌توانید بعد از گذشت ۵ روز، به مدت ۳ روز در مصرف این دمنوش فاصله انداخته و مجدد ۵ روز پشت سر هم از خرید عرق گل‌ گاوزبان بنوشید.

 

فلفل سیاه برای این منظور درعلم پزشکی باستانی چینی سالها مورد استفاده قرار می گرفته است. زیرا گردش خون و جریان مخاطی را تحریک می کند و هنگامی که با عسل ترکیب کنید، اثربخشی آن افزایش می یابد و به عنوان یک عامل سرکوب کننده طبیعی سرفه به کار می رود.

به سادگی یک قاشق چای خوری خرید و قیمت فلفل سیاه را با دو قاشق غذاخوری عسل، در یک فنجان مخلوط کنید، مقداری آب جوش را به آن بیفزایید و اجازه دهید تا حدود 15 دقیقه بماند. سپس نوشیدنی را میل کنید. آن را سه بار در روز تکرار کنید تا از گرفتگی و احتقان سینوس ها رها شوید.

 

گلاب به مایعی است که از تقطیر گل محمدی به دست می آید. فصل بهار بهترین زمان برای چیدن گل محمدی و تهیه گلاب از آن می باشد. خرید گلاب ممتاز رایحه ی خوشی دارد و از آن در صنعت عطرسازی استفاده می شود. گلاب علاوه بر صنعت عطرسازی، فواید درمانی بسیاری دارد و دارای خواص ضدالتهابی، ضدباکتریایی، ضد درد، ضد تشنج، ضد برونشیت و… می باشد. 

 

قیمت و خرید عرق نعناع فلفلی می‌تواند به‌شکل برگ‌های خشک یا تازه موجود باشد که در غذا یا به‌عنوان چای به‌کار می‌روند. از روغن ضروری یا اسانس این گیاه در تنتورها (مایعی که از تأثیر الکل یا اتر بر جوهرهای مواد گیاهی یا حیوانی یا معدنی به‌دست آید) مرهم‌های سینه و کرم‌ها استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند به‌شکل کپسول روکش‌دار روده‌ای نیز مصرف شود. این کپسول‌ها پس از بلعیدن در داخل روده باز می‌شوند.

  • ۰۰/۱۱/۱۰
  • امیر سینائی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی