اخبار و آموزش آی تی کامپیوتر و نرم افزار

  • ۰
  • ۰

گل سرخ، یک گیاه دارویی است که قدمت زیادی برای درمان بیماریها دارد. خواص گل سرخ توسط رومیان باستان و ابن سینا زیاد بیان شده است.

ابن سینا که برای اولین بار از گل سرخ، گلاب گرفت، از خواص درمانی آن استفاده کرد.

خرید لوبیا عروس عطاری که به نام لوبیای لیما یا لوبیا کریسمس هم شناخته می شود، یکی از انواع حبوبات و لوبیاهاست که به رنگ سفید با طرح هایی به رنگ های کرم، سبز، سفید، قرمز، بنفش، قهوه ای و سیاه یافت می شود.

مقادیر قابل توجه آهن موجود در لوبیا عروس به افزایش تولید گلبول های قرمز خون و هموگلوبین کمک کرده و برای پیشگیری و درمان کم خونی مفید است.

لوبیا عروس یکی از بهترین منابع گیاهی آهن برای کودکان، زنان باردار و شیرده و زنان جوان که دچار قاعدگی می شوند، محسوب می شود.

گیاه بارهنگ یک علف چند ساله است. عصاره‌ای که از برگ بارهنگ و دانه بارهنگ استخراج می‌شود، فواید و خواص درمانی فراوانی دارد. برگ‌ بارهنگ دارای خاصیت ضد باکتریایی است و به علت داشتن این خاصیت برای درمان زخم‌ها، التهاب‌ها و جراحت ها کاربرد دارد. از دیگر خواص بارهنگ می‌توان به درمان سرفه، درمان یبوست و درمان اگزما اشاره کرد.

 

جو دوسر در مقایسه با دیگر غلات، از ارزش غذایی بالایی برای انسان برخوردار است و از نظر چربی و پروتئین، بسیار غنی می باشد. قسمت اعظم جو، به مصرف خوراک دام می رسد. ولی توجهات اخیر به فیبر موجود در جو دوسر، مصرف انسانی آن را نیز افزایش داده است

 

زردک یکی از بهترین منابع پتاسیم است؛ 375 میلی­ گرم در 100 گرم. این مقدار تقریبا نیمی از نیاز روزانه بدن را تامین می­کند. پتاسیم ماده معدنی بسیار مهمی است که ضربان قلب را تنظیم می­کند و فشار خون را کاهش می­ دهد.

 

از گل های رز زرد در بسیار از دارو های پزشکی استفاده شده است. از مدت ها قبل در طب سنتی چینی از گل سرخ استفاده می شود. از این گونه و سایر گونه ها برای مشکلات معده استفاده شده است و برای کنترل رشد سرطان در حال بررسی می باشد.

 

یکی از خلط‎های مهم چهارگانه، بلغم است. برای متعادل نگه داشتن آن، راه‌های زیادی وجود دارد. یکی از راه‌های متعادل نگه داشتن بلغم، خوردن عرق ضد سودا است. در این مقاله قصد داریم درباره عرقیات ضد بلغم صحبت کنیم. 

 

با کندن پوسته بیرونی گندم، گندم پوست کنده بدست می آید که همانند گندم شکل بیضی ای دارد و به رنگ زرد است. گیاه گندم یک گیاه علفی است که عمری کوتاه و یک ساله دارد و ارتفاع آن تا ۱۲۰ سانتی متر خواهد رسید. کاشت این ماده مغذی توسط بذر صورت می گیرد.

 

یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی، ادویه خورشت قیمه است. یک غذای کاملاً سنتی که به واسطه ترکیبات و مواد اولیه ای که دارد دارای خواص زیادی است و اکثر خانواده های ایرانی از آن در میهمانی ها و مراسم مختلف استفاده می کنند. این خورشت به دو صورت با سیب زمینی سرخ شده یا بادمجان تهیه می شود و هر دو نیز بسیار خوش طعم هستند ولی تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که چرا طعم و مزه این غذا همیشه یکسان نیست و گاهی خوش طعم تر و خوش عطرتر است؟

 

وقتی نام گیاه  آلاله می‌آید، احتمالا به یاد خاطرات قدیمی و تعداد زیادی گلبرگ نازک زرد رنگ می‌افتید که در دست‌های باد آشفته شده‌اند. البته که این تصویر کاملا درست است؛اما گل آلاله رنگ‌های متفاوتی دارد، مثل سفید، صورتی و قرمز آتشین.
 

 

یکی از فوت و فن های داشتن یک کله پاچه ی خوشمزه، استفاده از ادویه ی مخصوص آن است. شاید بپرسید ادویه ی کله پاچه چیست و راز درست کردن یک کله پاچه ی خوش طعم و خوش عطر چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا شما رابا طرز تهیه ی ادویه کله پاچه بپردازیم.

 

بلغور گندم در بسیاری از غذاهای سنتی خاورمیانه استفاده می‌شود. تهیه این دانه مغذی آسان و دارای فواید بالقوه متعددی برای سلامتی است. بلغور یکی از ساده‌ترین و پرکاربردترین غلات است.

 

 

  • ۰۰/۱۲/۰۲
  • امیر سینائی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی