اخبار و آموزش آی تی کامپیوتر و نرم افزار

  • ۰
  • ۰

روغن بزرک یا روغن کتان یک روغن گیاهی است که از دانه‌های بزرک،

دانه‌های رسیده گیاه بزرک یا کتان (گیاه کتان) بدست می‌آید.

روغن بزرک که به آن روغن یا مواد دیگری اضافه نشده باشد، روغن خام بزرک نامیده می‌شود.

روغن بزرک افزون بر کاربرد در جلادادن چوب و نقاشی‌های رنگ و روغن مصرف دارویی و خوراکی دارد.

این روغن در قدیم شناخته‌ شده ترین دارو برای درمان سرماخوردگی،

سوختگی و درد معده بوده‌است.

 

روغن خرگوشک از دسته گیاهان دارویی بوده که در طب سنتی به کار برده می شود. از خواص روغن خرگوشک در بهبود وضعیت رشد مو، ابرو و سبیل استفاده می شود. از فواید روغن خرگوشک طبیعی بودن آن و همچنین بی خطر و مقرون به صرفه بودنش می باشد. تمام قسمت های گیاه خرگوشک در طب سنتی کاربرد داشته و قابل استفاده در درمان می باشد.خرید روغن خرگوشک دکتراویل از گیاهی از تیره گل میمونی به دست می آید. تولید روغن خرگوشک به دلیل استفاده در طب سنتی بوییه در کشور ما ایران انجام گرفته و مصرف می شود. برای خرید روغن خرگوشک و استفاده از فواید و خواص بی نظیر آن می توتن به مراکز فروش محصولات گیاهی مراجعه نمود.

 

روغن کندوش دکتر اویل تقویت کننده بسیار قوی است که در بین عموم شناخته شده نیست ولی در طب سنتی به علت خواص بی نظیرش ، شهرت بسیار دارد . این روغن از مؤثرترین و بهترین روغن های گیاهی برای درمان سینوزیت و باز کردن مجاری تنفسی است. مواد مؤثر در آن تسکین دهنده دردهای عصبی و ضد روماتیسم نیز می باشد. هم چنین این روغن در زمینه سلامت مو بسیار مورد توجه قرار گرفته است.این روغن مثل دیگر روغن های گیاهی ، شاید بهتر از آن ها می تواند در نقش محافظت کننده ، آنتی اکسیدان و ضد آفتاب مو باشد و باعث افزایش احیا و استحکام مو شود

 

به گزارش جی پلاس، جوانه گندم حاوی مواد مغذی که به رشد این گیاه کمک می‌کنند. در واقع روغن جوانه گندم دکتر اویل نیروگاهی از مواد مغذی است چرا که حاوی حدود ۲۳۳ ماده‌ی مغذی است از جمله اسیدهای چرب امگا ۳ و آهن. روغن استخراج شده از جوانه گندم به همان اندازه برای سلامتی، پوست و مو مفید است. شما می‌توانید روغن جوانه گندم را مصرف کنید یا آن را روی پوست‌تان استعمال کنید تا همیشه جوان بماند. روغن و عصاره‌های جوانه گندم آزادانه در صنعت زیبایی و لوازم آرایش برای تولید لوسیون‌های مرطوب‌کننده و سرم‌های ضد پیری استفاده می‌شود.

روغن جوانه گندم دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است و می‌تواند به چندین منظور مورد استفاده قرار گیرد. در این نوشتار چند دلیل وجود دارد که چرا باید این روغن را همواره در خانه داشته باشید!

 

روغن کوهان شتر دارای خواص درمانی متعددی است و مصرف آن از گذشته های دور در مناطقی که آب و هوای خشک دارند بسیار رایج است . در طب سنتی از این روغن برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند کمر درد ، رماتیسم ، سیاتیک ، درد زانو ،  آرتروز ، گرفتگی عضلات ، رگ به رگ شدن ، چین و چروک پوست ، پف زیر چشم ، سیاهی دور چشم ، اگزما ، آکنه ، ترک های شدید پوستی ، بواسیر ، پسوریازیس استفاده می شود . امروزه این روغن در صنایع دارویی و بهداشتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد .

کوهان دارای بافت چربی ، فیبر و عضله است و فاقد استخوان می باشد . اگر یک گرم از این چربی اکسید شود معادل ۷/۱ گرم آب تولید می شود . به همین دلیل ، بسیاری بر این باور هستند که کوهان شتر محل ذخیره آب است . اکسیژن مورد نیاز برای تبدیل چربی به آب از هوای تنفسی به دست می آید . کوهان شتر به دلیل بافت چربی و فیبری منبع تامین کننده انرژی مورد نیاز بدن شتر است .

  • ۰۰/۱۲/۰۴
  • امیر سینائی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی